Alla inlägg under april 2010

Av Ämmäh - 25 april 2010 20:39

Sitter här i min systers säng och leker med datorn^^

Hon sitter bredvid och ritar en Avatar-figur ^^

Vi har varit ute och fotat idag, helt awesome^^ bilder kommer sen på http://muppetdoll.bilddagboken.se

Har verkligen saknat att vara här :o fasar för att åka imorn... Vill inte till skolan från detta underbara ;__;

Aja, måste man så måste man


Bye cruel world!

Av Ämmäh - 20 april 2010 23:06

There is no friend like a sister

And no sister better than you

Av Ämmäh - 12 april 2010 22:53

Varför vågar jag inte?

Jag vågar inte släppa någon nära

Jag är rädd att krossas igen

Jag såg honom igen idag

Och precis som vanligt dog mitt humör

Jag har varit tom ett tag

Min syster tog bort det tomma

Men hon är inte här nu

Hon är inte här och hjälper mig glömma

Jag vill kunna lita på folk

Fullt ut

Men det är svårt efter honom.

Det förstör allt

Jag kan inte koncentrera mig i skolan

Jag kan inte vara ensam

För då går tankarna

Vilket gör att plugget störs,

Jag funderar på att hoppa av.

Men av vilken anledning?

Kan jag säga att jag är....tom?

Jag tror inte det.

De skulle inte förstå.

Jag fortsätter med mitt falska leende och mitt fejkat glada humör

Men snart går det inte att dölja längre

Det tomma lyser ut genom ögonen

Jag vet inte hur länge till det går

Av Ämmäh - 8 april 2010 23:00

Flyg hela dagen hem til Sverige igen. Hade gärna stannat en vecka till men... Man måste ju fara till skolan osv så.

Vi kom i alla fall med alla plan den här gången : D

Av Ämmäh - 7 april 2010 23:00

Idag var det dags för museum. Först gick vi på nationalmuseet och gick en guidad tur där. Väldigt intressant.

Efter lunch gick vi på "Museum of Childhood". Helt underbrt att se alla gamla leksaker och kläder. Leksakerna har helt klart blivit tråkigare och fulare med åren.

Sen drack vi afternoon tea på Deacon's café house. Gott te och sjukt goda kakor.

Köpte fiiina örhängen på ett ställe som hade utförsäljning.

Middag på pizzahyddan. Fina pojkflickan var där igen :] I will marry her!

Av Ämmäh - 6 april 2010 22:45

Idag sprang vi runt på Princes street och tittade i affärer. Köpte lite grejer och allmänt strosade runt.

Drack te på sir William Scott's tearoom.

På kvällen gick vi och åt på The Lot, där det också var dans. Det var ett par killar som hade kilt. En av dem var aningen galen och verkade som att han alltid kom till såna ställen när det var dans.

Sjukt kul att titta på, och även kul att dansa. Personligen satt jag helst och kollade, men min älskade mor fick upp mig nån gång.


Av Ämmäh - 5 april 2010 22:45

Idag besökte vi Edinburgh castle. Helt underbart! Sjukt bra utsik över staden och många historier gömda i stenmurarna.

Vi gick en guidad tur med Laura (rullande r) som guide. Mycket glad och trevlig tjej.

Efter det så gck vi runt och tittade och fotade. I en del av slottet var det gammeldags musik och dans. Extremt fint!

Det fanns också en massa shopar, varav en var en bookshop. Köpte en bok som eter Scottish witches. Man har inte fått höra så mycket om häxor här, så tänkte att det kunde vara intressant. Dessutom är ju häxor hel awesome ;p

Efter slottet och afternoon tea så gick vi längs royal mile och kollade i affärer.

Vi åt på en italiensk restaurang (underbar mat) och så köpte vi varsin kilt. Jag köpte också en söt matchande mössa.

Sen tillbaka till hotellet och ta det lugnt.

Av Ämmäh - 4 april 2010 22:15

Upp tidigt för idag for vi på busstur till Loch Ness!

Bussen gick 08.15 från Hig Street, så det var att hänga på dörren till frukosten.

Vi hann i tid till bussen, and off we go!

Underbart bra och rolig guide, skämtar och berättar historier om allt möjligt. Queen Mary blev drottning när hon var bara 6 veckor gammal! O.O

Det spelades fina sånger där texten handlar om de olika platser vi far förbi.

Det skottska landskapet är helt underbart vackert.Mest berg, men helt underbart. Alla berg och sjöar verkar ha ett namn. Stackars guider som måste lära sig alla!

Framme vid Loch Ness. Sjukt stor sjö! Enligt guiden pågår det mystiska saker i den sjön. Det är ingen idé att ta en undervattensbild, för tar du en på exakt samma ställe 24 timmar senare så har det förändrats helt. Växter och stenar (stenblock) har förflyttats. Om det beror på Loch Ness odjuret (Nessie) eller något annat finns det ingen som vet. Jag hade gärna velat se Nessie live, men vi fick nöja oss med grejerna i souvenir-shopen.

På vägen tillbaka sov jag nästan hela vägen. Vår guide hade en hel del intressant att berätta då också, men jag var för trött för att lyssna.

Vi var tillbaka i Edinburgh runt halv nio på kvällen.

Vi hade inte ätit någon middag, så min mor och jag gick på pizza hut, och där såg jag min nya kärlek. En av dem som jobbar där.

Ungefär 170 lång, kortklippt brunt hår, dov röst med skottsk accent och snygg/söt. Det bästa av allt; Det var en flicka. En ganska så maskulin flicka. Min älskade mor var övertygad om att det var en kille, men tittade man lite noggrannare så såg man att det var en flicka. Henne vill jag ha! Hon är säkert för gammal, så bor hon ju i Skottland och jag kommer säkert aldrig se henne igen, men det spelar ingen roll. En perfekt avslutning på en underbar dag.

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Blogkeen

muppetdoll

Ovido - Quiz & Flashcards