Alla inlägg under juli 2010

Av Ämmäh - 22 juli 2010 20:13

Idag när jag kom hem från jobbet bestämde jag mig för att jag skulle baka, och efter middagen (som för övrigt var sushi!) satte jag igång ^^
På ungefär en timme var jag klar och har nu bakat mockarutor/kärleksmums/snoddas (kärt barn har många namn) och chokladkakor. Hoppas det blev gott bara^^ Brukar gå bra när jag följer recept, men man vet aldrig.

Det luktar gott på hela övervåningen nu i alla fall :'D


Imorgon far jag då på Trästock i Skellefte, det kommer bli extremt roligt! Ser verkligen fram emot att få träffa alla roliga människor ^^ Skriver väl mer om det när jag kommer hem igen :p Om jag hinner, kommer hem på söndag någon gång och far sen vidare till stugan på måndag, men det kommer skrivas om någon gång i alla fall!

Nu ska jag gå och äta det jag bakat med ett glas mjölk till. Mums!


Bye cruel world!

Av Ämmäh - 20 juli 2010 21:51

Idag fick jag veta något hemskt.

Min farfar har mått ganska dåligt ganska länge nu, lite till och från, men ändå väldigt länge. Igår fick han åka in på akuten på grund av detta, och det visade sig att det var hjärtat (som han även haft problem med tidigare) som krånglade. På sjukhuset hann de tack och lov sätta in en pacemaker och han mår nu bra och får fara hem imorgon.

Hade det inte varit för att farmor och farfar bor så nära sjukhuset hade inte min farfar funnits längre, och det gör min gråtfärdig bara av att tänka på det.

Det hade även varit kört om inte mänskligheten gått framåt i tekniken och kommit på pacemakern. Utan en sådan hade han inte heller överlevt.

Visst, jag kan vara jävligt irriterad på honom, och tycka att han är extremt pinsam, men han är ändå min farfar och jag är (trots att jag inte riktigt vill inse det) ganska lik honom. Han har varit en stor del i min uppväxt och jag älskar honom. Livet kommer inte bli sig likt när han går bort, vilket jag inte hoppas blir allt för snart. Men han har hållit sig vid liv ganska länge... 81 år blev han i år... Jag hoppas han finns kvar i minst tio år till. Jag vill att han ska se mig bli vuxen och vara stolt över mig. Se åtminstone mitt första barn, se att jag lyckas med mitt liv. Han lyckades så bra, han är en bra förebild.

Så jag vill tillägna det här inlägget min farfar, som kämpar på trots hjärtproblem och en helvetisk värld.

Jag älskar dig farfar

Av Ämmäh - 15 juli 2010 17:13

JA!

Ikväll är det då sommaren i city, och min älskade far ska spela^^
Drar med mig jojje dit, för henne har jag inte träffat på evigheter :o Sorgligt! Vi jobbar olika perioder så jag jobbar nu när hon är ledig och hon jobbade när jag var ledig.... Illa!
Men nu får vi ses igen! Lycka!!
Aja, nu ska jag käka middag så jag får komma iväg nån gång^^

Bye cruel world!

Av Ämmäh - 12 juli 2010 21:53

Ursäkta att jag inte skrivit på ett tag, men har varit helt slut! Inte mycket sovet i helgen och sen var det upp och jobba 6.00 imorse.


Men jag tänker ändå berätta lite om helgen, bara för att jag kan^^
Det var extremt roligt. Först satt vi på bussen upp till Skellefte i två timmar, Jenny och jag. När vi väl kom fram satt det ett gäng tjejer och väntade på alla som skulle komma den tiden. När klockan slog tre var vi på bussen ut till Kåge, där vi skulle vara. Väldigt mysigt litet ställe måste jag säga!

Vi slog upp tälten och sen gick vi och badade (eller...jag badade inte, bara tittade på när de andra blötte ner sig). Det var massor med mys^^ Sen gick vi och köpte middag innan vi gick tillbaka till där vi skulle bo. Vi satte oss och åt och hade det trevligt. Efteråt lekte vi lite grann, fotleken och klumpen och så vidare, mycket mysigt^^

På natten blev det lite sanning och konsekvens med några mystiska kort. Det hände ganska intressanta saker och mycket skratt blev det^^

Jag har säkert inte ens fått med hälften, och det kanske inte låter så kul när man läser det så här, men det var verkligen en av de bästa helgerna jag varit med om.
Tack för att jag fick komma!! även fast jag är osäker på hur gay jag är.

Nu ska det sovas, jobb imorn!


Bye cruel world!

Av Ämmäh - 9 juli 2010 19:23

Sitter här hos Nenni och vi packar inför gayfesten!

Det blev en jävla massa kläder, men det är najjs.

Ska även prova klänningar till medeltidsveckan som närmar sig med stormsteg! Det kommer äga ut allt och alla.

Nu ska vi gå och fixa lite med kläderna igen


Bye cruel world!

Av Ämmäh - 6 juli 2010 17:04

Har nu varit på Solbackens äldreboende i två dagar. Är på avdelning ett, och det är så grymt mysigt!

Jag är typ en blandning av mattant, städtant och sällskapsdam xD

Men det gör inte mig något, det är totalt värt det! De boende är helt underbara människor, och jag börjar le nästan så fort jag får ögonkontakt med någon av dem. Jag längtar till jobbet varje dag, och det är väl så det ska vara?

Jag är sjukt glad att jag inte är trött på det redan efter två dagar, hade varit ganska illa då jag ska vara där i tre veckor xD


Aja, nu ska jag packa upp efter lägret förra veckan. Bara jobb, jobb, jobb. Kan inte låta bli att önska att det varit åtminstone en vecka mellan jobben... Aja, det är sånt man får ta!


Bye cruel world!

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Blogkeen

muppetdoll

Ovido - Quiz & Flashcards