Alla inlägg under november 2010

Av Ämmäh - 27 november 2010 16:52

Shall I compare thee to a summer's day?

Thou art more lovely and more temperate

Rough winds do shake the darling buds of May,
And summer's lease hath all too short a date


Sometime too hot the eye of heaven shines.

And often his gold complexion dimm'd.

And every fair from fair sometime declines

By chance or nature's changing course untrimm'd


But thy eternal summer shall not fade

Nor lose possession of that fair thou owest

Nor shall Death brag thou wander'st in his shade

When in eternal lines to Time thou grow'st


So long as men can breathe, or eyes can see,

So long lives this, and this gives life to thee.


By William Shakespeare

Av Ämmäh - 24 november 2010 20:23

Jag blir så extremt glad av dessa flickor!!







Ren lycka säger jag bara

<3

Av Ämmäh - 14 november 2010 22:07



Jag blev lycklig när jag såg denna

..

Av Ämmäh - 14 november 2010 18:04

You can't expect me to see glitterin rainbows and flying unicorns like you do.

Av Ämmäh - 7 november 2010 19:02

Kom just hem från mormor. Eller... för tre timmar sen.

Älskar att vara där, händer absolut ingenting och man blir så lugn.

På torsdagkvällen var det bingo på saga, och då måste man ju gå dit och försöka vinna lite! jag vann ingenting, men min älskade mor vann trehundra kronor.

Var nån gubbe som vann hela fyra gånger! Han blev rik.

På fredagen hände inte så mycket, vi gick och förberedde på kyrkogården för att sätta ljus på lördagkvällen. Vi stötte på en av mammas farbröder som jag aldrig träffat förr. Jag är då döpt efter min mammas farmor och när hon presenterade mig som Emilia så sa han att "hon är sig då inte lik" och syftade på min gammelfarmor. Mammas släkt är mysig, fattar inte varför hon inte höll kontakt med morfars del efter att han dog.
Jag märkte att jag blev helt utmattad av att göra absolut ingenting! Så går det om man låter sig själv slappna av för första gången på tre månader.

Lördag hände ingenting på dagen. På kvällen gick vi till kyrkogården för att tända ljusen. Vi tände på morfars grav, saknar honom enormt mycket även fast han dog sådär en tio år innan jag föddes. Sen satte vi även ljus på min gammelmormors grav, henne fick jag mitt mellannamn från. Sen på lite andra släktingar som jag inte vet vilka de är.

Idag, söndag, for vi hem. Det tar drygt fem timmar med bil, så vi for ganska tidigt för att komma hem till middagen. Vill mer än gärna tillbaka, älskar att vara där. Funderar på att flytta in hos mormor ett år när jag går ut gymnasiet kanske, om det går bra för henne.


Nä, nu ska jag göra alla läxor jag inte gjorde när jag vär i Gäddede.


Bye cruel world!

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Blogkeen

muppetdoll

Ovido - Quiz & Flashcards