Alla inlägg under oktober 2012

Av Ämmäh - 31 oktober 2012 18:30

Day 80 - Your favorite childhood movie

 

 

 

Dunderklumpen. Så galet bra film, alldeles för länge sen jag såg den.

 



Jätten Jorm's sång. Lite kul är att min moder är uppvuxen i byn Jorm. Filmen utspelar sig i Jämtland där jag är halvt om halvt uppvuxen så när jag ser filmen så är jag som hemma.



Blomhåret's låt med vattenfallet. Det vattenfallet som jag under min uppväxt har besökt ett flertal gånger.

Av Ämmäh - 30 oktober 2012 19:12

Day 79 - A ticket from somewhere you've been

 

 

 

Haha, jag i all min skabbighet!

Spegelvänd bild, men man ser ändå vad det står. Jag var en vinter i Stockholm och såg LM.C och det var något av det mest magiska jag varit på! Så detta är min biljett därifrån och den slänger jag aldrig. 

 



Underbar musik är kärlek.

Av Ämmäh - 29 oktober 2012 15:30

Day 78 - Your sunglasses

 

 

 

Enda bilden jag hittade där jag ahde dom på mig. 

Tyvärr försvann dom, men tyckte om dom galet mycket!

Av Ämmäh - 28 oktober 2012 23:18

Klockan 12.30 idag startade vi, ett litet gäng i en minibuss, i Stockholm, och nu är jag äntligen hemma igen. Jag har spenderat veckan (fredag till fredag) i Linköping och for sedan på kurs i Stockholm.
I Linköping bodde jag hos en vän som råkar vara tillsammans med en annan vän, hon flyttade dit och jag hjälpte henne lite med att bära och så, stannade där den veckan för det var närmare till kursen därifrån.
Kursen hölls på Kärsögården i Stockholm och det har varit en av de mest känsloladdade helger jag varit med om. Kursen handlade om dolda handikapp, och vi fick lära oss om dessa dolda handikapp och även hur dom som lever med dessa har känt sig. 


Min dator buggar lite med laddningen så jag avslutar här och lägger kanske till lite i efterhand!
Tack för en underbar helg, alltid trevligt att träffa nya människor och att lära sig vettiga saker!


Nu; Sömn.


 

Av Ämmäh - 28 oktober 2012 19:00

Sjätte avsnittet av Williams lista och detta är det andra avsnittet min broder är med i.

Han är den där jättesöta mästeralven i slutet som "Linus" kastar pillerburken till. Det var länge sen jag såg min bror så söt och förvirrad, haha!


Av Ämmäh - 28 oktober 2012 12:30

Day 77 - The last thing that you bought

 

 

 

Bland annat hörlurarna på bilden. Köpte en del den dagen.
Handlade ett par saker för en vecka sen med, men dom hade jag inte tillgång till för tillfället!

Av Ämmäh - 27 oktober 2012 21:45

Day 76 - Something that annoys you

 

Humdidum. Det är ganska mycket faktiskt.

 

 

 

Bland annat det faktum att bra böcker tar slut alldeles för fort, hur tjocka dom än är!

Denna boken köpte jag på SF-bokhandeln i Göteborg i början av sommaren och läste ut den ganska så jättefort, kunde inte slita mig!
Bilden är tagen en av de få dagar det gick att ligga ute på gräsmattan och läsa.

Av Ämmäh - 26 oktober 2012 14:15

Day 75 - You and a friend

 

 

 

Anneli och jag på tåget mellan Göteborg och Stockholm i början av sommaren. 

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Blogkeen

muppetdoll

Ovido - Quiz & Flashcards