Alla inlägg under januari 2013

Av Ämmäh - 30 januari 2013 20:21

När jag var yngre så dansade jag allt möjligt. Inte på en gång, men provade på en del.
Det var pyttedans, showdance, showjazz och showskola. Mycket show där, jag vet. Gjorde säkert något mer, men det är det där jag kommer ihåg.
I alla fall. På showskolan gick jag i typ början av högstadiet. Sjuan är jag typ helt säker att jag gick där. Kommer ihåg det från föreställningen vi hade, hur jag såg ut då. Men det hör inte hit!

På showdansen hade vi en helt underbar lärare. Hon var glad och entusiastisk och hon gav aldrig upp på oss. Det var också med den gruppen jag för första gången såg Moulin Rouge och vi satt ett gäng tjejer och bara grät och grät. Helt underbart.

Poängen med den här historien är det som hände ikväll. Jag och mamma skulle iväg på zumba, och mamma säger namnet på den som ska leda och jag känner igen namnet, det är ju min gamla danslärare!
När vi kom dit så fick jag det bekräftat, och när passet var slut tänkte jag att jag måste ju gå fram till henne och i alla fall se om hon känner igen mig. Innan jag ens hinner öppna munnen säger hon "Jag tyckte att det var du!" så ja. Hon kände igen mig, och det kändes grymt bra, det visar att man inte är en person som alla glömmer bort. Sen sa hon att våran grupp hade varit en underbar grupp, och blev lätt förvånad när jag nämnde att jag är nästan 20. Varken hon elelr jag tyckte det var så länge sen jag var i hennes showskolagrupp, men tydligen var det så.
Ja. Det var min lilla historia om hur jag träffade den bästa danslärare jag någonsin haft igen. 


Kan väl slänga in någon bild bara för att det är kul och för att det varit tomt på det ett tag när datorn varit död.


 

Börjar bli långhårig, men det gillas. 



 

Nej. Sudd. Haha åh humorn är på topp!

Nu har ni sett min underbart snygga handstil också.

Grattis.

Nu; Göra smoothie sen sova.


 

Av Ämmäh - 29 januari 2013 13:49

Jag har nu fått en ny laddare till min fina dator, så från och med igårkväll kan ajg använda min egen dator till saker och ting. För tillfället är jag dock på jobbet så använder den ändå inte, haha.
Om fem minuter sätter jag mig i bilen för att först åka till Midgård och lämna mamma som ska göra något med facket och hämta Ebba, sen ska jag till sjukgymnasten. Ebba ska med så hon hittar dit när hon själv ska dit.

Kanske leker lite emd min dator när jag kommer hem och typ lägger upp lite bilder från den senaste tiden när jag varit utan.
Nu ska ajg börja avsluta här i alla fall, stänga biblioteket och så.


 

Av Ämmäh - 23 januari 2013 11:12

För ungefär en vecka sen drömde jag nåt väldigt mystiskt...
Jag kommer inte ihåg hela drömmen längre, men det konstigaste, det sitter kvar än.
Vi var i någon form av kyrka och det var någon som predikade, antar att det var en präst. Jag var och smög i bakgrunden och ahde panik, för jag var den enda som visste vad som skulle hända. Jag försökte få ut folk, jag vet att jag drog i min far och några av mina närmaste vänner.
När prästen (eller vem det nu var) sa amen skulle hela stället sprängas i luften. Men det var ingen som trodde mig. Den paniken var inte rolig!
Väckarklockan ringde innan jag hade fått ut mer än en person och långt innan sprängningen. Men det sitter kvar.

Jag undrar vad en sån här dröm kan betyda? Att jag är rädd för att bli ensam kanske, med tanke på vilka som satt i denna farliga kyrka... Säkert något sånt.
Usch. Hoppas jag slipper liknande i framtiden!
Nu; återgå till jobbet. Lunch om 45 minuter!!


 

Av Ämmäh - 21 januari 2013 11:19

Ny arbetsvecka påbörjad! Woopwoop!

Trött som jag vet inte vad, som vanligt sover man som bäst och ligger som skönast när väckar klockan ringer 06.20 på morgonen och vill bara sjukanmäla sig, men man vet att komemr man bara upp och får i sig lite frukost så går det bra. Men. Det var inte det jag ville få fram.
Jag är lite efter nu, men det gör inget. Jag vill berätta om i onsdags.
Som vanligt var det jobbigt att ta sig upp på morgonen, och jag hade till råga på allt tappat bort mina hårnålar! Jag letade och letade, men hittade dom inte. I alla fall, när ajg letade på skrivbordet lyfte jag på ett kuvert som jag fick i julklapp som det var musikalbiljetter i. Insåg att hm, detta är väl snart? Öppnade, kollade datumet, kollade vilket datum det var den dagen och insåg att det var samma kväll!  Tur att man tappade bort hårnålarna just den dagen, ananrs hade jag missat föreställningen!
Så smsade Jojje som skulle följa med och efter jobebt så for vi till stan och åt och sen gick vi på musikal. Det var Snövit! Familjemusikal, så hälften av publiken var typ tio år eller yngre. Helt underbart!!

Alla dvärgarna hette Konrad, för det var ju lättast så, haha. Och det var itne bara klassisk musikalmusik, utan ganska mycket blandat, helt underbart!
Så det som började som en vanlig trött onsdag blev en helt underbar dag med musikalbesök.


Och till helgen hade jag tänkt se Les Misérables om jag lyckas få med mig min mor. Och The Hobbit ska också ses. Jag vet, mycket bio för en som itne tycker om bio. Men vill se The Hobbit nu, och inte om hundra år nrä den kommer på DVD. Och Les Misérables vill jag se på bio för vill ha det ljudet. Så, då blir det så. Och då ahr ajg fyllt min biokvot för tre år framöver, haha.
Nej, nu ska jag återgå till jobbet. Det vill säga, leta upp en ny bok och läsa lite i tills det kommer elever och vill låna böcker.


 

Av Ämmäh - 14 januari 2013 16:25

Jag är inte som dom andra barnen. Detta insåg jag såklart för länge sen, men tänkte lite på det nu.

Jag dricker inte alkohol. Jag varken röker eller snusar. Jag ser inte anledningen till någon av dessa saker.
Krogen är jag inte särskilt förtjust i, gick itne dit förrän ett halvår ungefär efter att jag fyllde arton. Det har inte blivit fler gånger efter det. Men en hemmafest kan jag tänka mig att gå på. Dock är det jag helst vill göra på helgerna att sitta hemma i en fåtölj framför brasan med en bok och en kopp varm choklad.

Jag läser ut en bok på 423 sidor på en helg, börjar på fredag eftermiddag och är klar söndag strax efter middagen. Och då hinner jag ändå med andra saker också, som att baka bröd mellan nio på morgonen och tre på eftermiddagen en lördag.

Jag jobbar som biblioteksassistent och älskar det. Jag har ju flera tusen världar i samma rum! Och har jag gjort klart mina arbetsuppgifter för dagen så sätter jag mig antingen med en bok eller som nu, med en stickning. Den började jag med för ett par dagar sen men kom igång med den ordentligt idag. Tänkte göra ett par handledsvärmare för det är så förfärligt kallt här inne. En tjej kom in och sa "va, stickar du?" Jag tyckte att ja, något måste jag ju göra. Hon tyckte det var coolt och fortsatte fråga saker.
Flera barn har frågat mig om mina dreads. Och så har dom frågat om jag har barn. När jag sa nej blev frågan "jaha.. ehm..... Hur gammal är du?" Jag antar att hon tyckte att jobbar man så är man gammal och ska ha barn, eller något sånt. Jag vet inte. Hon verkade förvånad när jag sa nitton i alla fall.

Nej nu försvann jag från ämnet. Men det är kanske inte så konstigt när man inte kan sova på nätterna, tröttheten tar överhanden...
Nej, nu ska jag fortsätta på min stickning, slutar jobbet om 25 minuter och sen ska jag på möte.


Bilder kommer inte på fråga i mina inlägg ett tag framöver, måste bestämma om jag ska laga min dator elelr köpa en ny, och det beslutet kan ta ett tag. Fram till dess är jag fast med jobbdatorn och mammas bärbara hemma.


 

Av Ämmäh - 10 januari 2013 19:14

När en dator får en att vilja kasta sönder allt man ser och sen kasta sig själv från något högt är det något allvarligt fel. När den se på riktigt får en att börja gråta för att den jävlas så mycket då är det inte okej någonstans. 

Jag kan inte kolla min mejl.
Oh, kanske ska nämna att min laptop inte har laddat på en och en halv vecka. Sitter nu vid en av våra gamla datorer. Som inte klarar av skype. Det är ett under att jag ens kom in på bloggen. 
Jag har skrikit och svurit den senaste kvarten på grund av att min far har kopplat om lite med tekniken här uppe, så när jag ville använda den här datorn för att min inte fungerade så var inget där det skulle.
Och ja, jag började på riktigt gråta på grund av detta.
Men då ska tilläggas att jag inte har sovit bra på flera månader och den senaste veckan har varit ett rent helvete. Kan knappt somna på kvällen och vaknar minst en gång i timmen. På det så jobbar jag åtta timmar om dagen och har dessutom haft sena möten denna veckan. Så det här var väl egentligen bara droppen som fick glaset att rinna över. 
Nu tror jag att jag går ner på mitt rum och ser om min Globe vill funka. Annars får jag sno mammas dator. 
Helvete, det är allt jag har att säga om saken.

Av Ämmäh - 1 januari 2013 02:30

Detta nyåret spenderades tack och lov inte illamåendes i en säng någonstans i södra Sverige, utan i ett hus i Pengsjö med sju andra personer. Vi åt gott och umgicks och på tolvslaget gick vi ut i hopp om fyrverkerier och skålade i te. Lite fyrverkerier fick vi se och sen gick vi in och jag och tre till for hem ganska tidigt. Jag för att jag måste få ett vettigt dygn innan jag börjar jobba om onsdag, Hanna för att hon åkte med mig och två till som hakade på när det liks gick en bil.
Det var ett rent helvete att ta sig iväg, första ta sig ut från gården, sen försöka ta sig ut från uppfarten där vi nästan fastnade och sen var det dimma och jobbigt snöfall. Men kom hem levande i alla fall!
Så. Gott nytt år! Hoppas ni får ett fint 2013, det tänkte då jag ha i alla fall. Ta hand om er själva och lev livet fullt ut.


Så lite bilder från kvällen. Frågade inte om jag fick lägga ut på människorna så gör inte det den här gången.


Förrätten var västerbottensostpaj, men den fick jag ingen bild på. 
Till varmrätt åt vi detta;

 

Ugnsstekta rotfrukter med renstek och gelé och en god sallad. Till det ett gott alkoholfritt vin.

Efterrätt var någon chokladmoussegrej med citronaktig grädde (tror jag) och honung. Gott var det!



Skåla i te!

 



Beo*, underbar dryck från systemets alkoholfria sortiment.

 



Och såhär såg jag ut ikväll.

 

Har tredelad spegel i mitt rum, lite osmidigt. I alla fall, grå strumpbyxor med lite mönster, ett par shorts jag själv klippt till och en ny skjorta jag köpte på Carlings herravdelning i mellandagarna. Lite lagomt fint sådär.


Nu ska jag gå och lägga mig efter en mycket lyckad kväll.


 





Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Blogkeen

muppetdoll

Skapa flashcards