Alla inlägg under januari 2014

Av Ämmäh - 10 januari 2014 18:03

Jag har lite svårt för det där var hem är någonstans just nu. Jag bor ju i Mölnlycke, men jag bor också i Umeå. Så jag åker från hemma till hemma.... Krångligt det där.
I alla fall! Ikväll åker jag tillbaka till Mölnlycke för ytterligare en termin på Wendelsberg. Känns helt sjukt att ett halvår redan gått, och att det bara är ett halvår kvar, men det blir nog bra det där. Lyxade till och beställde sovkupé på tåget, vilket nog var lika bra, med tanke på vädret lär tåget ta minst en timme längre än vad det ska, och då kan det vara bra att sitta/ligga bekvämt. 

Nästa vecka är det närträff, så hela klassen kommer vara på plats. Har saknat dem så mycket! Och saknar skolan något fruktansvärt, känns verkligen som att det är dags att åka nu.





 

Av Ämmäh - 1 januari 2014 20:23

Eller... Det motsatta, gott nytt år, som de flesta brukar säga.

Nytt år, nytt jag... Nopes! Varför ska just ett nytt år markera när en ska börja leva annorlunda? Sådana milstolpar i livet kan komma precis när som helst.

Jag till exempel, jag började "mitt nya liv" när jag flyttade och började plugga igen, det hade inget med det nya året att göra. 

Om en röker, och vill sluta... Varför säga "jag tar det som nyårslöfte, jag slutar efter nyår" när en kan säga "det här blir min sista" och låta det vara så? Dåligt exempel, jag vet.. Det här med abstinens och så, det är ju lätt för mig att säga som aldrig hållit på med rökning, men whatever. 

Det är som jag och träning. "Jag ska börja träna!" Det spelar ingen roll om jag säger att jag ska göra det imorgon eller att jag tar det efter nyår, jag kommer ändå inte göra det förrän någon drar mig ur soffan, bär mig till gymmet, ställer mig på crosstrainern och säger "sätt igång!"

Om det funkar för dig, så kör hårt! Lova du saker för det nya året, lova dig själv att bli den bästa du kan vara! Men fråga också dig själv, varför kunde du inte göra det du nu lovat första gången du tänkte på det?
Lev i nuet, inte enbart efter nyår. 


 

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Blogkeen

muppetdoll

Ovido - Quiz & Flashcards