Direktlänk till inlägg 15 januari 2015

Det ska gå

Av Ämmäh - 15 januari 2015 00:23

Under en ganska lång period har jag inte riktigt klarat att lyssna på musik utom när jag kör bil, och då bara på låg volym. Ingenting känns riktigt rätt. Sätter igång en låt men bara byter och byter. Har lyssnat på ljudbok, för det går bra, tack och lov, annars hade jag blivit uppäten inifrån av ångest. 

Men idag satte jag mig på bussen, med lätt panik för ljudboken var slut, bläddrade igenom min iPod, insåg att jag var sugen på det där bandet, satte igång första låten och... Det var bara så rätt! Och så ikväll satte jag mig här och glodde på min dator, blev sugen på en låt(!) och slog igång den, och spellistan fortsatte och jag lyssnar fortfarande! Och det är så skönt!
På någon outgrundlig vänster tror jag stressen i kroppen har släppt lite, fast den bara borde förvärras just nu av olika anledningar. Jag kanske bara har släppt allt, jag vet inte.
Jag vet att jag snart inte orkar mer, men måste fortsätta kämpa. Fortsätta träna, fortsätta äta vettigt, ringa annan läkare.... Men jag orkar inte. Träningen och maten kan jag hantera, men mer än det.... Nej. Det är så fruktansvärt jobbigt, är helt slut på kvällarna, som om jag varit fysiskt aktiv hela dagarna, men jag blir bara så trött av att ha ont. Jag är så leds på detta. På fysisk smärta och psykisk smärta. Men jag kan klara det här. Jag ska klara det här. Ett steg i taget, för att nå drömmen om ett någorlunda normalt liv, drömmen att bli lärare, drömmen om en familj.

Det ska gå. 

 
 
Tangent

Tangent

15 januari 2015 00:51

Så bra!

Og det er da det er RIKTIG. For deg. Flott ^^

God natt.

http://www.tangent.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ämmäh - 11 november 2016 09:56

Imorse var jag glad trots att klockan ringde tjugo över sex. Äntligen var de två dygnen man måste vara hemma efter magsjuka över och jag skulle tillbaka till praktiken. Så taggad! När jag väntade på bussen började jag känna av kroppen, men tänkte att...

Av Ämmäh - 9 november 2016 21:33

Termin tre på ämneslärarprogrammet på Göteborgs universitet innehåller en praktikperiod på en månad. Denna har just börjat, och dag två får jag självklart magsjuka, så igår kväll ville jag bara dö för magen var så urfuckad. Jag tillhör dock sorten so...

Av Ämmäh - 13 oktober 2016 15:08

Det var över ett år sen jag skrev något senast, och jag insåg att jag har nog kanske saknat det lite, att skriva av mig.  Sist jag skrev hade jag ont och ångest, och det håller i sig. Men ångesten är inte över högskoleprovet längre, utan över kursl...

Av Ämmäh - 28 april 2015 16:28

Senaste veckorna har jag antingen varit förkyld, haft mens, eller båda i kombination, kroppsvärken är verkligen i sitt ässe! Det känns inte helt okej faktiskt, men det är väl bara att stå ut och ta till alla huskurer som finns.  Försöker hitta det ...

Av Ämmäh - 6 mars 2015 00:30

Jag vill ha fler dagar som idag. Frukost innan tio efter att ha vaknat av mig själv, ut och promenera i solen, inse att ångesten är näst intill obefintlig idag, komma in och äta lunch vid typ halv två, träna programmet jag fått av sjukgymnasten, du...

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Blogkeen

muppetdoll

Ovido - Quiz & Flashcards