Alla inlägg under november 2016

Av Ämmäh - 11 november 2016 09:56

Imorse var jag glad trots att klockan ringde tjugo över sex. Äntligen var de två dygnen man måste vara hemma efter magsjuka över och jag skulle tillbaka till praktiken. Så taggad! När jag väntade på bussen började jag känna av kroppen, men tänkte att bara jag tar lite värktabletter när jag kommer till praktiken ska det nog gå över. Men icke. Jag hade så ont i ryggen att jag mådde illa och ville bara gråta. Det var som att någon tyckte det var en bra idé att gå lös på min rygg med ett brännbollsträ. Kände även av revbenen, och till sist blev det för mycket. Jag sa till Rebecca (som jag har praktik med) att det här går inte längre, sa till den lärare vi för tillfället hade lektion med och for sedan hem. Och vad händer successivt under promenaden från bussen till lägenheten? Ryggfan blir bättre! Fortfarande inte bra, men hanterbart, så ska försöka ta mig ut och gå lite under förmiddagen och sen se om jag inte kan ta mig tillbaka till praktiken till eftermiddagslektionen. Det vore fan guld!

Av Ämmäh - 9 november 2016 21:33

Termin tre på ämneslärarprogrammet på Göteborgs universitet innehåller en praktikperiod på en månad. Denna har just börjat, och dag två får jag självklart magsjuka, så igår kväll ville jag bara dö för magen var så urfuckad. Jag tillhör dock sorten som mår bra bara jag får spy en gång (tmi, I know), men en ska ju hålla sig hemma i två dygn efter sista symptom, så idag har jag gått hemma (hos Rebecca) och gjort ingenting trots att jag mår bra igen. Då jag bara varit ute två dagar har jag inte ens tillräckligt med material för att påbörja den skriftliga uppgiften. Det är så fruktansvärt frustrerande att vara låst hemma när jag vill ut på praktiken! Vilken annan kurs som helst hade det gått bra att vara hemma ett par dagar. Det finns oftast litteratur att läsa och allt är inte obligatoriskt, men vi måste ha 100% närvaro för att bli godkända på praktiken, så de här dagarna jag blir hemma nu måste jag ta igen senare, vilket gör att de dagarna krockar med nästa kurs. Jag får spatt, men så länge det inte är mer än två dagar är det ju görbart! Men! när immunförsvaret ändå låg nere så passade den förkylning som legat på lur i veckor på att säga hej, så nyser och har ont i halsen nu. Handlat hem Kan Jang och Zyx för att försöka lugna ner det hela, men helgen lär spenderas liggande i soffan hemma med en stor kopp te och någon bra (eller dålig) film/serie. 

Men just nu är det hanterbart! Då Rebecca bor så mycket närmare min praktikplats än vad jag gör så bor jag hos henne på veckorna under praktikperioden, så vi tar hand om varandra. Mest hon som tar hand om mig just nu då mitt immunförsvar har svikit mig, men det är trevligt med sällskap och att inte behöva äta middag ensam varje dag. Jag trivs i min lilla lägenhet i Mölndal, men Hisingen är inte heller helt fel!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016
>>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Blogkeen

muppetdoll

Ovido - Quiz & Flashcards