Alla inlägg den 10 juli 2011

Av Ämmäh - 10 juli 2011 20:39

Idag förväntade jag mig att vara ensam.
Min syster tänkte komma hit, men då hon tappat rösten var hon osäker.
Men! Hon kom ändå, och jag blev mycket mer peppad på dagen. Visst, hon måste kommunicera via datorn eller sms och teckenspråk, men det funkar!

Vi hade inget att göra och bestämde oss för att göra en kladdkaka. Jag ville ha den fluffig och hon kladdig. Tillslut blev det en kladdig kompromiss. En mycket god kladdig kompromiss, om jag får säga det själv!


Hon står och ser snygg ut

 


och jag vispar

 


Det syns kanske vem av oss som brukar förlora våra traditionsenliga ingredienskrig?

 


Men helt kom hon inte undan!

 



Ingen bild på den färdiga kakan tyvärr, men god var den!

Älskar dig systeryster, du gör mig hel <3

Av Ämmäh - 10 juli 2011 00:40

Ja, jag kan vara lite för "på" ibland.
Ja, jag kan vara väldigt flirtig av mig.
Ja, jag kan sända väldigt sexuella vibbar. 

Det är inte meningen. Det är bara sån jag är.
Jag försöker inte vara på, jag bara tycker om människor. Ibland.
Jag försöker inte flirta, jag blir bara framåt när jag inser att jag faktiskt trivs i närheten av en person.
Jag försöker inte vara sexuell, jag har bara äntligen börjat trivas i min kropp. 
Efter många år av dåligt självförtroende, av utanförskap och av ett par dåliga förhållanden så är jag inte hel. Jag är trasig.

Det tog ett tag att bygga upp det självförtroende jag idag har, och ändå är det bara ytligt. Innerst inne trivs jag fortfarande inte med mig själv. Jag kan inte älska mig själv. Det är svårt.

Så är jag för framåt, döm mig inte. Det är delvis mitt sätt att lura mig själv att allt är bra och att jag älskar mig själv.
Men det är också den jag är.
Och jag tänker inte hålla tillbaka bara för att jag är kvinna och folk stämplar mig som hora.
Jag är den jag är
Jag ändrar mig inte för någon. 

Och helvete vad många år det tog att inse att jag inte behöver följa alla andra.


 

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Blogkeen

muppetdoll

Ovido - Quiz & Flashcards