Direktlänk till inlägg 3 april 2010

Creepy!

Av Ämmäh - 3 april 2010 22:00

Vi for på en tredje sightseeingtur!

Den här guiden var bäst hittills. Skämtar, och kan verkligen allt vad hon ska säga, lite innan man kommer dit så man vet var man ska kolla. Påpekar också att man borde titta upp mer när man går längs Edinburghs gator. Det är mycket konst på taken.

Senare gick vi en "underground tour". Den guiden påminde oss hela tiden om att han var den enda som var där nere med oss. Inga skådespelare. Tydligen finns det en pojke som ibland dyker upp och tar en i handen. Jag blev ganska besviken när han inte dök upp!

Vi fick gå in i rummet där det brukar vara mest andlig aktivitet. Där bor en poltergeist som tydligen itne tycker om kvinnor, så män och kvinnor fick stå på varsin sida av rummet. När vi gick in började jag känna lite yrsel, men tänkte inte mer på det. Det blev värre, men jag fortsatte ignorera. Efter ett tag var det en av tjejerna som gick ut på grund utav just yrsel. Vår guide förklarade att rummet och dess poltergeist ofta påverkade kvinnor på det sättet. Har tydligen varit de som svimmat också.

Creepy, men oerhört intressant!

Turen slutar och vi vandrar iväg för att dricka vårat afternoon tea. Sen gick vi längs The Royal Mile innan vi gick tillbaka till hotellet.

Inte så mycket mer intressant med den dagen!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ämmäh - 11 november 2016 09:56

Imorse var jag glad trots att klockan ringde tjugo över sex. Äntligen var de två dygnen man måste vara hemma efter magsjuka över och jag skulle tillbaka till praktiken. Så taggad! När jag väntade på bussen började jag känna av kroppen, men tänkte att...

Av Ämmäh - 9 november 2016 21:33

Termin tre på ämneslärarprogrammet på Göteborgs universitet innehåller en praktikperiod på en månad. Denna har just börjat, och dag två får jag självklart magsjuka, så igår kväll ville jag bara dö för magen var så urfuckad. Jag tillhör dock sorten so...

Av Ämmäh - 13 oktober 2016 15:08

Det var över ett år sen jag skrev något senast, och jag insåg att jag har nog kanske saknat det lite, att skriva av mig.  Sist jag skrev hade jag ont och ångest, och det håller i sig. Men ångesten är inte över högskoleprovet längre, utan över kursl...

Av Ämmäh - 28 april 2015 16:28

Senaste veckorna har jag antingen varit förkyld, haft mens, eller båda i kombination, kroppsvärken är verkligen i sitt ässe! Det känns inte helt okej faktiskt, men det är väl bara att stå ut och ta till alla huskurer som finns.  Försöker hitta det ...

Av Ämmäh - 6 mars 2015 00:30

Jag vill ha fler dagar som idag. Frukost innan tio efter att ha vaknat av mig själv, ut och promenera i solen, inse att ångesten är näst intill obefintlig idag, komma in och äta lunch vid typ halv två, träna programmet jag fått av sjukgymnasten, du...

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Blogkeen

muppetdoll

Ovido - Quiz & Flashcards