Alla inlägg den 8 maj 2011

Av Ämmäh - 8 maj 2011 22:04

Sitter och lyssnar på Dope. Plötsligt dök det upp en låt som jag har i bakhuvudet från ett och ett halvt år tillbaka ungefär. Jag har fina minnen till den här musiken, även om minnena om personen i allmänhet inte är lika fina. Och låt efter låt så får jag små flashbacks om hur vi satt i hans rum, pratade lågt med varandra. 

Jag vill eliminera alla minnen med honom. Även dom bra, för trots att det var så länge sen så gör det fortfarande ont när jag inser att han var snäll. I alla fall ibland. I alla fall när jag var i närheten.
Det är väldigt bra musik och jag vill kunna lyssna på den utan att må dåligt. Nya fina minnen ska ersätta dom gamla dåliga. Men då måste jag våga lyssna på den. Så det gör jag nu. För första gången på över ett år sitter jag ensam och lyssnar på den. Bearbetar mina känslor. Vissa låtar gör mer ont en andra, men alla ska lyssnas igenom. Måste lyssna ensam så jag vet hur jag reagerar på dom. Kan inte bryta ihop bland folk. Fy fan.
Ibland önskar jag att jag bara kunde försvinna. Flytta, börja om på nytt. Glömma allt som varit. Men det går inte. Det skulle vara för svårt.
Helvete. Hur man än gör blir det fel. 

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Blogkeen

muppetdoll

Ovido - Quiz & Flashcards