Direktlänk till inlägg 31 mars 2012

Hunger games

Av Ämmäh - 31 mars 2012 16:47

Var igår och såg Hungergames. Efter att ha läst alla böcker och totalt fallit för dom så kändes det självklart att se filmen nu när den kom på bio. Ska väl itne säga så mycket mer än att jag tyckte att de lyckades riktigt bra! Som vanligt var boken bättre (filmen var byggd på den första av tre). Jag tyckte dom hade valt lite fel skådespelare till Peeta, men han växte som in i rollen allt eftersom filmen gick så det gjorde inte så mycket. Några ändringar var gjorda och början hastades igenom, men det är inte så konstigt. Filmen hade blivit fem timmar lång annars. Så allt som allt är det en riktigt bra film och jag hoppas verkligen att dom gör filmer på resterande två böcker!


 



Och idag så har det inte hänt mer än att jag var hos farmor och farfar för min farfar fyller år, så var där och åt lite tårta som min kusin har gjort. Hon är grymt duktig, så ska be henne göra min studenttårta. Efter maten så far jag till Sean och där är det gamekväll som väntar! Är taggad, trots att jag inte är en så stor gamer egentligen. Ska bli trevligt att umgås med det folket lite. 

 
 
johanna

johanna

2 april 2012 00:18

haha ofta, jag tyckte att Josh var perfekt för rollen som Peeta :D

http://putcolortolife.blogspot.com

Ämmäh

4 april 2012 20:42

Haha som sagt så tyckte jag att han växte in i rollen :p Skulle dom släppa om den med en annan så skulle det bli heeelt fel xD

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ämmäh - 11 november 2016 09:56

Imorse var jag glad trots att klockan ringde tjugo över sex. Äntligen var de två dygnen man måste vara hemma efter magsjuka över och jag skulle tillbaka till praktiken. Så taggad! När jag väntade på bussen började jag känna av kroppen, men tänkte att...

Av Ämmäh - 9 november 2016 21:33

Termin tre på ämneslärarprogrammet på Göteborgs universitet innehåller en praktikperiod på en månad. Denna har just börjat, och dag två får jag självklart magsjuka, så igår kväll ville jag bara dö för magen var så urfuckad. Jag tillhör dock sorten so...

Av Ämmäh - 13 oktober 2016 15:08

Det var över ett år sen jag skrev något senast, och jag insåg att jag har nog kanske saknat det lite, att skriva av mig.  Sist jag skrev hade jag ont och ångest, och det håller i sig. Men ångesten är inte över högskoleprovet längre, utan över kursl...

Av Ämmäh - 28 april 2015 16:28

Senaste veckorna har jag antingen varit förkyld, haft mens, eller båda i kombination, kroppsvärken är verkligen i sitt ässe! Det känns inte helt okej faktiskt, men det är väl bara att stå ut och ta till alla huskurer som finns.  Försöker hitta det ...

Av Ämmäh - 6 mars 2015 00:30

Jag vill ha fler dagar som idag. Frukost innan tio efter att ha vaknat av mig själv, ut och promenera i solen, inse att ångesten är näst intill obefintlig idag, komma in och äta lunch vid typ halv två, träna programmet jag fått av sjukgymnasten, du...

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Blogkeen

muppetdoll

Ovido - Quiz & Flashcards