Direktlänk till inlägg 28 maj 2013

Wendelsberg

Av Ämmäh - 28 maj 2013 18:49

Så, i fredags kväll satte jag mig på tåget till Göteborg. Det var inte en särskilt händelserik resa. Bytte tåg ensam för första gången dock, men allt gick som det skulle, alla tåg var i tid och så.

Väl i Göteborg vandrade jag till bussen mot Mölnlycke, när jag var framme där kom Denise och mötte mig så gick vi up till slottet tillsammans. 
Det som hände lite kort var att vi träffade massa underbara människor och jag lärde känna en annan som eventuellt kommer gå i min eventuella klass till hösten. Det var också teaterfestival så vi såg några föreställningar.

På söndagen var det dags för intervju vid 12.20, jag var galet nervös innan, men så fort jag satte mig i fåtöljen var jag lugn. Jag tyckte det gick hur bra som helst, men det är flest antal sökande på typ tolv år eller hur det var, så jag tar inte för givet att jag kommer in. Får veta om typ en vecka, så går runt och hoppashoppashoppas!

Tåget från Göteborg var i tid, inga problem där. När jag var i Stockholm och hade drygt en timmes väntetid ringde jag min kära Johanna för att fördriva tiden med något roligare än att sitta och stirra ut i tomma luften. Gick till perrongen (som jag för övrigt alltid säger plattform till för jag blandar ihop det med engelskans platform) och tåget var i tid in. Letade upp min vagn, hittade min plats (efter att ha hälsat på en gammal klasskamrat som var på samma tåg) och satte mig och väntade på att tåget skulle gå. En mycket trevlig kvinna satte sig bredvid mig och vi pratade lite.

Vi satt där tills det var tio minuter sen vi skulle åkt.

Tjugo minuter.

Fyrtio minuter.

Sextio minuter.

Cirka en och en halv timme efter utsatt tid började vi äntligen rulla från Stockholm, och jag var extremt stressad att jag inte skulle hinna till jobbet dagen efter.

Det var så extremt mycket dubbelbokningar som var tvungna att lösas, det belv tydligen för dyrt att sätta alla som inte hade platser på hotell, så dom skulle flytta lok och sätta in en extra vagn och ha sig. Lyckades i alla fall sova lite trots stressen över jobbet, hade dock förvarnat att jag kanske skulle bli sen redan i förra veckan. Blev väckt mitt i natten av att en full, rasistisk jävel stod och skrek på engelska i vagnen åt någon stackars man. Det löste sig till slut, men det var rent obehagligt.
Och därför ska det inte vara tillåtet att dricka alkohol på tågen.

Kvart i sju var det tänkt att vi skulle vara i Umeå.

Klockan åtta rullade vi in på tågstationen. Fast sen säger dom "på grund av spårbrist i Umeå måste vi backa tåget" så fick vänta en stund till.

Det slutade med att jag blev femtio minuter sen till jobbet, men det gjorde inte så mycket. Dom visste var jag var och jag hade ringt in, och det var satt en lapp på dörren till biblioteket att vi skulle öppna senare.
Var dock något av en zombie efter en så sömnlös natt. Blev så glad när jag såg att mamma hade tagit bilen, och det hade hon gjort för min skull, så jag skulle slippa åka buss och med massa packning hem på kvällen. Jag tycker om min mamma.

Så jag har nu skickat in en sån där grej till SJ för att få tillbaka pengar för resan, dom var såpass sena och jag missade arbetstid så tänkte att jag kan gott få tillbaka lite pengar.

Däckade så fort jag la huvudet på kudden igårkväll och sov stenhårt ända till klockan ringde imorse, och somnade om varje snooze på fem minuter och blev lika irriterad varje gång det ringde.


       


Denise bestämde sig för att matcha mig under lördagen, det började med att vi bytte en sko sen blev det hela köret.


Nu ska jag se lite tvserie innan jag lägger mig tidigt ikväll igen och tar igen mig lite mer.


 

 
 
Hannah

Hannah

14 september 2013 23:51

Du och Denise har sjuukt snygga tröjor! Ville bara säga det :P

http://www.somregndroppar.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ämmäh - 11 november 2016 09:56

Imorse var jag glad trots att klockan ringde tjugo över sex. Äntligen var de två dygnen man måste vara hemma efter magsjuka över och jag skulle tillbaka till praktiken. Så taggad! När jag väntade på bussen började jag känna av kroppen, men tänkte att...

Av Ämmäh - 9 november 2016 21:33

Termin tre på ämneslärarprogrammet på Göteborgs universitet innehåller en praktikperiod på en månad. Denna har just börjat, och dag två får jag självklart magsjuka, så igår kväll ville jag bara dö för magen var så urfuckad. Jag tillhör dock sorten so...

Av Ämmäh - 13 oktober 2016 15:08

Det var över ett år sen jag skrev något senast, och jag insåg att jag har nog kanske saknat det lite, att skriva av mig.  Sist jag skrev hade jag ont och ångest, och det håller i sig. Men ångesten är inte över högskoleprovet längre, utan över kursl...

Av Ämmäh - 28 april 2015 16:28

Senaste veckorna har jag antingen varit förkyld, haft mens, eller båda i kombination, kroppsvärken är verkligen i sitt ässe! Det känns inte helt okej faktiskt, men det är väl bara att stå ut och ta till alla huskurer som finns.  Försöker hitta det ...

Av Ämmäh - 6 mars 2015 00:30

Jag vill ha fler dagar som idag. Frukost innan tio efter att ha vaknat av mig själv, ut och promenera i solen, inse att ångesten är näst intill obefintlig idag, komma in och äta lunch vid typ halv två, träna programmet jag fått av sjukgymnasten, du...

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Blogkeen

muppetdoll

Ovido - Quiz & Flashcards