Alla inlägg den 23 december 2009

Av Ämmäh - 23 december 2009 21:15

Har lagt barnen under granen
klapparna i sängen
Kakorna är tvättade,
golven är bakade,
har hängt ut gröten i julkärven,
lagt skinkan i frysen,
köttbullarna är slängda,
satt fjädrarna i riset,
har klätt granen med lussekatter
eller var det dem vi skulle haft på lucia?
Strunt samma, huvudsaken är att jag har järnkoll på allt,
snart klar och inte ett dugg stressad,
Trevlig jävla midsommar på dig...



Idag har jag gjort allt för att få julkänsla.
Jag har gjort julgodis och lyssnat på Chicagos julskiva (brukar funka varje år)
Jag har slagit in julklapparna
Jag har klätt granen med familjen
Vi åt julskinka (inte jag... julskinka = blä... men den stod på bordet)
Har julstädat och ställt fram alla änglar och tomtar
Har fortfarande ingen julkänsla!
Den har försvunnit helt. Jag hoppas bara den bestämmer sig för att dyka upp... Jobbigt med jul utan julkänsla!
Aja... får umgås med mammapappabrormostermedsamboochtvåkusiner imorgon i alla fall....
Och äta godis....
Och öppna överflödiga julklappar... Som inte ens behöver existera enligt mig.
Vem strejkar julen med mig nästa år??

Nu ska jag se julkalendern på svtplay... Den funkar för övrigt inte heller....


Bye cruel world!

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Blogkeen

muppetdoll

Ovido - Quiz & Flashcards