Alla inlägg under april 2010

Av Ämmäh - 3 april 2010 22:00

Vi for på en tredje sightseeingtur!

Den här guiden var bäst hittills. Skämtar, och kan verkligen allt vad hon ska säga, lite innan man kommer dit så man vet var man ska kolla. Påpekar också att man borde titta upp mer när man går längs Edinburghs gator. Det är mycket konst på taken.

Senare gick vi en "underground tour". Den guiden påminde oss hela tiden om att han var den enda som var där nere med oss. Inga skådespelare. Tydligen finns det en pojke som ibland dyker upp och tar en i handen. Jag blev ganska besviken när han inte dök upp!

Vi fick gå in i rummet där det brukar vara mest andlig aktivitet. Där bor en poltergeist som tydligen itne tycker om kvinnor, så män och kvinnor fick stå på varsin sida av rummet. När vi gick in började jag känna lite yrsel, men tänkte inte mer på det. Det blev värre, men jag fortsatte ignorera. Efter ett tag var det en av tjejerna som gick ut på grund utav just yrsel. Vår guide förklarade att rummet och dess poltergeist ofta påverkade kvinnor på det sättet. Har tydligen varit de som svimmat också.

Creepy, men oerhört intressant!

Turen slutar och vi vandrar iväg för att dricka vårat afternoon tea. Sen gick vi längs The Royal Mile innan vi gick tillbaka till hotellet.

Inte så mycket mer intressant med den dagen!

Av Ämmäh - 2 april 2010 20:00

Vi vaknar i vår hårda hotellsäng.

Vi fick för övrigt ett hotellrum för par eller nåt, så det är ett dubbeltäcke. Lite småjobbigt, men det funkar. Frukosten är i alla fall bra!

Denna dag började med att ringa flygbolaget igen. Vi fick inte väskora igår, trots att vi blev lovade det. Nu lovar de att väskorna kommer senare idag.

VI går på turistinformationen och fixar lite grejer innan vi går och åker sightseeingbuss. Sjukt underbar guide!

Vi käkar lite och hoppar på nästa buss. Nästan samma runda, dock är det en inspelad guide. Inte lika kul, men intressant.

Vi gick till Clarinda's tearoom för att dricka "afternoon tea". Kommer inte klara mig utan efter den här veckan!

Sen tillbaka till hotellet. Min väska hade kommit! Byte från mjukisbyxor till kjol är så extremt underbart ibland.

Ringa flygbolaget igen och fråga var mammas väska var. Den skulle komma lite senare.

När jag hade fått duscha och byta om så gick vi till "the pleasence" och lyssnade på musik. Sjukt bra! Det är sånt som får mig att ångra att jag slutade spela fiol.

Av Ämmäh - 1 april 2010 19:45

04.30

Upp och hoppa!

Idag for jag och min älskade mor till Skottlands huvudstad Edinburgh. Flyget gick 06.35 från Umeå flygplats och man ska ju vara där typ en timme innan, så vi for hemifrån kvart över fem. Trött som ett as sitter man och halvsover tills flygvärdinnorna kom med frukost. Flygmat är faktiskt inte så hemsk! O.O

Framme på Arlanda ska vi ta oss mellan terminalerna och dessutom typ "checka in" igen. Det tog ett tag, men vi hann till flyget. Vi flög via Frankfurt (trots att det är värsta omvägen...tydligen billigare). Flyget från Arlanda blev försenat, och det gjorde att vi missade flyget från Frankfurt. Det löste sig så att vi fick flyga via Bryssel också. Två flyg senare är vi äntligen i Edinburgh. Men på grund av flygbytena så försvann våra väskor!

Trötta och extremt irriterade går vi och äter innan vi går tillbaka till rummet och sover. Lång och jobbig dag.