Alla inlägg den 18 oktober 2011

Av Ämmäh - 18 oktober 2011 13:45

På tisdagar börjar jag vid tio.
Eftersom vi har sceniskt projekt nu i trean så vi har rep i princip varje håltimma och sovmorgon. Så halv tio skulle en av låtarna jag spelar på repa. Så klockan fick ställas på kvart över sju för att hinna duscha och så vidare innan skolan. Kommer till skolan, sätter mig utanför salen där vi ska repa. Elvira kommer dit, vi väntar ett tag till. När tio minuter av repet har gått rä vi fortfarande bara två flöjtister som är där. Vi ger upp, ingen annan kommer. 
En lektion i låtsnickeri, väldigt spännande, vi ska lära oss utnyttja den hjärnhalvan vi använder minst när vi skriver musik i vanliga fall, så jag måste träna upp vänster. Blev att försöka skriva text typ en historia i kronoligisk ordning, fick ner tre rader innan något annat blev mer intressant.
Håltimme nu, har suttit i ett ensemblerum med Sean i alldeles för länge. Min andra och sista lektion blev inställd, måste dock ändå stanna kvar på skolan då vi repar en annan låt till sceniska tjugo i fyra. Efter det, öva flöjtsaker med Elvira sen är det Kåren. Middag på skolan, hallelujah.
Är alltså på skolan från halv tio på morgonen till halv tio på kvällen. Känns inte okej någonstans. Vill hem och sova.


   

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Blogkeen

muppetdoll

Ovido - Quiz & Flashcards