Direktlänk till inlägg 15 februari 2012

Oh the anxiety

Av Ämmäh - 15 februari 2012 13:09

Känns jättebra att vara knappt nitton år och nästan utbränd.
Skolsyster blev inte glad när hon hörde att jag kombinerar skola och jobb och frågade om inte hälsan har ett pris. Hon tycker att jag allvarligt borde överväga att sluta jobba fram till studenten. Funderar också på det, men tror jag ska ge det en månad till eller så. Behöver verkligen pengarna.
Ååh detta samhälle som kräver en siffra på allt. Vad hände med byteshandel?

Stressen och ångesten blir bara större och större. Den håller mig hemma från skolan vissa dagar. Vilket inte gör det hela bättre.
Aja. Inte så mycket att göra åt just idag. Får göra det bästa av situationen och försöka plugga lite när jag liks har lugn och ro runt mig. Och sen fara och jobba. Får i alla fall lön om typ tio dagar, och det känns ganska så taggat måste jag säga. 
Och nästa vecka är det PA100-vecka, då är det bara jobb med PA100 som gäller, då kan man lägga allt annat åt sidan. Förutom körkortet för min del, då jag har halkbana på tisdag. Kommer bli intressant. 
Aja, ska väl gå och äta och duscha innan jag babblar bort hela dagen med mer meningslösa saker.


 

 
 
Paj

Paj

16 februari 2012 01:58

I know the feeling. Really do. Jag tycker att du bör planera in en dag i veckan då du inte gör någonting vettigt överhuvud taget. Typ en söndag eller så. Bara tar det lugnt och glömmer bort skolans existens helt enkelt. Jag vet att det kan låta sjukt med tanke på hur mycket som faktiskt måste göras, men kroppen behöver få lite vila då och då, annars klarar den inte av att hantera stressen.

Och för att vara ärlig så håller jag med skolsyster. Du bör inte kombinera skola med jobb, hur bra det än är att ha pengar. Det är inte mycket kvar nu innan du tar studenten. Hang in there, du klarar av det här, jag bara vet att du gör det.

http://gueog.blogg.se

Ämmäh

19 februari 2012 23:17

Jo jag vet
Ska typ jobba denna månad för att få ihop det sista till metaltown sen sluta eller åtminstone ta ett uppehåll till sommaren och låta skolan ta allt fokus den sista perioden som är kvar nu.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ämmäh - 11 november 2016 09:56

Imorse var jag glad trots att klockan ringde tjugo över sex. Äntligen var de två dygnen man måste vara hemma efter magsjuka över och jag skulle tillbaka till praktiken. Så taggad! När jag väntade på bussen började jag känna av kroppen, men tänkte att...

Av Ämmäh - 9 november 2016 21:33

Termin tre på ämneslärarprogrammet på Göteborgs universitet innehåller en praktikperiod på en månad. Denna har just börjat, och dag två får jag självklart magsjuka, så igår kväll ville jag bara dö för magen var så urfuckad. Jag tillhör dock sorten so...

Av Ämmäh - 13 oktober 2016 15:08

Det var över ett år sen jag skrev något senast, och jag insåg att jag har nog kanske saknat det lite, att skriva av mig.  Sist jag skrev hade jag ont och ångest, och det håller i sig. Men ångesten är inte över högskoleprovet längre, utan över kursl...

Av Ämmäh - 28 april 2015 16:28

Senaste veckorna har jag antingen varit förkyld, haft mens, eller båda i kombination, kroppsvärken är verkligen i sitt ässe! Det känns inte helt okej faktiskt, men det är väl bara att stå ut och ta till alla huskurer som finns.  Försöker hitta det ...

Av Ämmäh - 6 mars 2015 00:30

Jag vill ha fler dagar som idag. Frukost innan tio efter att ha vaknat av mig själv, ut och promenera i solen, inse att ångesten är näst intill obefintlig idag, komma in och äta lunch vid typ halv två, träna programmet jag fått av sjukgymnasten, du...

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Blogkeen

muppetdoll

Ovido - Quiz & Flashcards