Direktlänk till inlägg 21 januari 2013

Konrads, let's party now!

Av Ämmäh - 21 januari 2013 11:19

Ny arbetsvecka påbörjad! Woopwoop!

Trött som jag vet inte vad, som vanligt sover man som bäst och ligger som skönast när väckar klockan ringer 06.20 på morgonen och vill bara sjukanmäla sig, men man vet att komemr man bara upp och får i sig lite frukost så går det bra. Men. Det var inte det jag ville få fram.
Jag är lite efter nu, men det gör inget. Jag vill berätta om i onsdags.
Som vanligt var det jobbigt att ta sig upp på morgonen, och jag hade till råga på allt tappat bort mina hårnålar! Jag letade och letade, men hittade dom inte. I alla fall, när ajg letade på skrivbordet lyfte jag på ett kuvert som jag fick i julklapp som det var musikalbiljetter i. Insåg att hm, detta är väl snart? Öppnade, kollade datumet, kollade vilket datum det var den dagen och insåg att det var samma kväll!  Tur att man tappade bort hårnålarna just den dagen, ananrs hade jag missat föreställningen!
Så smsade Jojje som skulle följa med och efter jobebt så for vi till stan och åt och sen gick vi på musikal. Det var Snövit! Familjemusikal, så hälften av publiken var typ tio år eller yngre. Helt underbart!!

Alla dvärgarna hette Konrad, för det var ju lättast så, haha. Och det var itne bara klassisk musikalmusik, utan ganska mycket blandat, helt underbart!
Så det som började som en vanlig trött onsdag blev en helt underbar dag med musikalbesök.


Och till helgen hade jag tänkt se Les Misérables om jag lyckas få med mig min mor. Och The Hobbit ska också ses. Jag vet, mycket bio för en som itne tycker om bio. Men vill se The Hobbit nu, och inte om hundra år nrä den kommer på DVD. Och Les Misérables vill jag se på bio för vill ha det ljudet. Så, då blir det så. Och då ahr ajg fyllt min biokvot för tre år framöver, haha.
Nej, nu ska jag återgå till jobbet. Det vill säga, leta upp en ny bok och läsa lite i tills det kommer elever och vill låna böcker.


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ämmäh - 11 november 2016 09:56

Imorse var jag glad trots att klockan ringde tjugo över sex. Äntligen var de två dygnen man måste vara hemma efter magsjuka över och jag skulle tillbaka till praktiken. Så taggad! När jag väntade på bussen började jag känna av kroppen, men tänkte att...

Av Ämmäh - 9 november 2016 21:33

Termin tre på ämneslärarprogrammet på Göteborgs universitet innehåller en praktikperiod på en månad. Denna har just börjat, och dag två får jag självklart magsjuka, så igår kväll ville jag bara dö för magen var så urfuckad. Jag tillhör dock sorten so...

Av Ämmäh - 13 oktober 2016 15:08

Det var över ett år sen jag skrev något senast, och jag insåg att jag har nog kanske saknat det lite, att skriva av mig.  Sist jag skrev hade jag ont och ångest, och det håller i sig. Men ångesten är inte över högskoleprovet längre, utan över kursl...

Av Ämmäh - 28 april 2015 16:28

Senaste veckorna har jag antingen varit förkyld, haft mens, eller båda i kombination, kroppsvärken är verkligen i sitt ässe! Det känns inte helt okej faktiskt, men det är väl bara att stå ut och ta till alla huskurer som finns.  Försöker hitta det ...

Av Ämmäh - 6 mars 2015 00:30

Jag vill ha fler dagar som idag. Frukost innan tio efter att ha vaknat av mig själv, ut och promenera i solen, inse att ångesten är näst intill obefintlig idag, komma in och äta lunch vid typ halv två, träna programmet jag fått av sjukgymnasten, du...

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2013 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Blogkeen

muppetdoll

Ovido - Quiz & Flashcards