Direktlänk till inlägg 13 mars 2013

Skillnaden mellan norr och söder....

Av Ämmäh - 13 mars 2013 08:10

Imorse när ajg for till jobbet var det minus arton grader hemma. När jag kom fram till jobbet för tio minuter sen var det minus fjorton. Vi har sol och allt, men det är smällkallt och snön kommer inte försvinna på länge.

Jag följer ett par bloggar som folk från södra Sverige har, en från Skåne skrev något i stil med "När ska snön försvinna, det är ju redan mitten av mars!"

Här är det mer "jaha, mitten av mars.. Då har vi snö ett par månader till då!"

Snön hos oss brukar börja smälta i april någon gång, det är ofta den ligger kvar när jag fyller år runt mitten av april. På valborg får vi klä oss ordentligt för att inte frysa, och i mitten av maj brukar det ligga kvar snöhögar.

För oss är inte detta något ovanligt. Vi är vana. Men jag tycker det är kul när dom i söder tycker att snön ska vara borta nu. Försvinner snön nu kan man ju inte köra skoter till påsk!

Även om jag tycker att det är lite väl kallt, så är det bättre än plusgrader och smältande snö. Det är bara att ta på sig ett lager extra med kläder och härda, för till påsk kommer det vara perfekt, och det vill jag inte ändra på. 


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ämmäh - 11 november 2016 09:56

Imorse var jag glad trots att klockan ringde tjugo över sex. Äntligen var de två dygnen man måste vara hemma efter magsjuka över och jag skulle tillbaka till praktiken. Så taggad! När jag väntade på bussen började jag känna av kroppen, men tänkte att...

Av Ämmäh - 9 november 2016 21:33

Termin tre på ämneslärarprogrammet på Göteborgs universitet innehåller en praktikperiod på en månad. Denna har just börjat, och dag två får jag självklart magsjuka, så igår kväll ville jag bara dö för magen var så urfuckad. Jag tillhör dock sorten so...

Av Ämmäh - 13 oktober 2016 15:08

Det var över ett år sen jag skrev något senast, och jag insåg att jag har nog kanske saknat det lite, att skriva av mig.  Sist jag skrev hade jag ont och ångest, och det håller i sig. Men ångesten är inte över högskoleprovet längre, utan över kursl...

Av Ämmäh - 28 april 2015 16:28

Senaste veckorna har jag antingen varit förkyld, haft mens, eller båda i kombination, kroppsvärken är verkligen i sitt ässe! Det känns inte helt okej faktiskt, men det är väl bara att stå ut och ta till alla huskurer som finns.  Försöker hitta det ...

Av Ämmäh - 6 mars 2015 00:30

Jag vill ha fler dagar som idag. Frukost innan tio efter att ha vaknat av mig själv, ut och promenera i solen, inse att ångesten är näst intill obefintlig idag, komma in och äta lunch vid typ halv två, träna programmet jag fått av sjukgymnasten, du...

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Blogkeen

muppetdoll

Ovido - Quiz & Flashcards