Direktlänk till inlägg 15 mars 2013

Jag älskar mitt jobb

Av Ämmäh - 15 mars 2013 09:31

Det kom in en pojke i ettan med en bok. Han hade råkat tappa den, och den hade lossnat från pärmen och en sida var riven. Han bad mig laga den, och självklart gjorde jag det. Han sotod och tittade över min axel, och efter ett tag tog han saxen och hjälpte mig klippa tejpen. Sen tog han också tejpen och tog över lagningen helt. Det blev hur bra som helst, och under tiden pratade vi lite grann, och han sa flera gånger att det verkligen inte var meningen, han hade råkat tappa den. Och ajg sa flera gånger att det gör inget, jag kan ju laga den, och det är så lätt att tappa böcker, speciellt en som är så stor som den här var.

Så var det en flicka som inte fick ordning på böckerna, dom bara rasade i hyllan för henne, då sa jag att låt det bara vara, jag fixar det sen. Då sa pojken som hjälpte mig att vad bra det är att jag kan så mycket.
Han gjorde min dag.



I eftermiddag sätter jag mig på bussen till Skellefteå för att gå på Distriktsårsmöte. En hel helg med underbara människor, möten som är galet fram och tillbaka och lätt flummiga men är formella på papper och en dag på Leos lekland. Jag är galet taggad!

Finns inte mycket som skulle kunna göra dagen bättre, faktiskt. Jag är nöjd med min tillvaro.

Nu ska jag snart vandra in i personalrummet för förmiddagsfika.


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ämmäh - 11 november 2016 09:56

Imorse var jag glad trots att klockan ringde tjugo över sex. Äntligen var de två dygnen man måste vara hemma efter magsjuka över och jag skulle tillbaka till praktiken. Så taggad! När jag väntade på bussen började jag känna av kroppen, men tänkte att...

Av Ämmäh - 9 november 2016 21:33

Termin tre på ämneslärarprogrammet på Göteborgs universitet innehåller en praktikperiod på en månad. Denna har just börjat, och dag två får jag självklart magsjuka, så igår kväll ville jag bara dö för magen var så urfuckad. Jag tillhör dock sorten so...

Av Ämmäh - 13 oktober 2016 15:08

Det var över ett år sen jag skrev något senast, och jag insåg att jag har nog kanske saknat det lite, att skriva av mig.  Sist jag skrev hade jag ont och ångest, och det håller i sig. Men ångesten är inte över högskoleprovet längre, utan över kursl...

Av Ämmäh - 28 april 2015 16:28

Senaste veckorna har jag antingen varit förkyld, haft mens, eller båda i kombination, kroppsvärken är verkligen i sitt ässe! Det känns inte helt okej faktiskt, men det är väl bara att stå ut och ta till alla huskurer som finns.  Försöker hitta det ...

Av Ämmäh - 6 mars 2015 00:30

Jag vill ha fler dagar som idag. Frukost innan tio efter att ha vaknat av mig själv, ut och promenera i solen, inse att ångesten är näst intill obefintlig idag, komma in och äta lunch vid typ halv två, träna programmet jag fått av sjukgymnasten, du...

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Blogkeen

muppetdoll

Ovido - Quiz & Flashcards