Direktlänk till inlägg 19 februari 2011

Woohoo

Av Ämmäh - 19 februari 2011 17:40

Från i onsdags har jag varit hos min söta "pojkvän" Jojjäh och vi har haft det awesome. Vi får alldeles för lite egentid vi två.

I torsdags var de utbildningsmässa på nolia, obligatorisk närvaro så gick dit. Blev väldigt intresserad av Linköping faktiskt. Vem vet, kanske där jag hamnar efter gymnasiet? På kvällen hade vi öppet hus. Dom hade bestämt att vi som läser ensemble A skulle spela folkmusik på scenen och funk i ensemblerummen. Min grupp fick börja med funken, som jag inte tycker är överdrivet rolig att spela även om låten är bra. Folkmusiken på scen gick asbra, sjukt kul! Älskar folkmusik. Vi körde "Leja tjänstepiga" som är lite random. Fick dra asmycket för att det var så varmt på scenen. Ingen fattade den meningen. Jag spelar tvärflöjt och man stämmer genom att dra munstycket. Fick dra typ fem millimeter mer än vanligt, och det är mycket! Dom som spelar blåsinstrument vet vad jag menar.

Okej. Nu dissar vi musikspråket.
Jag och min söta pojkvän däckade i soffan natten till fredag. Det var tänkt att vi skulle gamea hela natten, men så blev det inte.

Så på fredag fick hela skolan kompledigt för öppet hus. Jag och lilla pojkvän sov aslänge och åt frukost runt två. På kvällen gick vi på Beatmeet med min kära syster och lyssnade på Dirty Institution, mycket fint band. Basissten och sångerskan går i min klass så jag kände att jag måste dit. Har hört dom massa förut så visste ju att det var värt det! Tyvärr missade jag när min bror spelade, men han vickade i ett band så det gjorde inget. Sen vandrade vi runt tills Farah skulle spela. Ännu en flicka i min klass. Grymt!

Dissade klassfesten totalt, for hem och gameade med pojkvän och syster istället. Syster var trött, så efter varm choklad och kakor somnade hon. Jag och pojkvän gameade en stund till.
Den natten leder oss till imorse då vi blev väckta av Filip tio i tio då han ville hem. Han hade sovit hos nån efter klassfesten och han bor då hos syster för tillfället och ville inte fara hem ensam eller nåt åt det hållet, så det blev snabbt upp och fixa frukost åt syster så hon skulle hinna med nästa buss hem.
Jag och pojkvän orkade inte lägga oss igen, så vi satte oss och gameade. Jag kommer bli så spelnörd. Men det är fint.
Sen gick väl och käkade lite misstänker jag. Sen somnade jag och pojkvän satte sig och gjorde en bilduppgift, vilket hon fortfarande håller på med. Hon är uppe i att ha jobbat i fyra timmar nu. Duktig flicka!
Jag har hunnit både sova, se the L word och skriva det här! Amazing.
Snart ska vi käka sen blir det väl lite spel igen. Vi är så duktiga.

Så nu tänker jag lämna er för denna gång, man vet aldrig när jag skriver igen. Antingen ikväll eller om en vecka eller nåt.

Ciao

 
 
Julia

Julia

21 februari 2011 13:38

sv; Ja! Mycket gärna!

http://kjaerleik.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ämmäh - 11 november 2016 09:56

Imorse var jag glad trots att klockan ringde tjugo över sex. Äntligen var de två dygnen man måste vara hemma efter magsjuka över och jag skulle tillbaka till praktiken. Så taggad! När jag väntade på bussen började jag känna av kroppen, men tänkte att...

Av Ämmäh - 9 november 2016 21:33

Termin tre på ämneslärarprogrammet på Göteborgs universitet innehåller en praktikperiod på en månad. Denna har just börjat, och dag två får jag självklart magsjuka, så igår kväll ville jag bara dö för magen var så urfuckad. Jag tillhör dock sorten so...

Av Ämmäh - 13 oktober 2016 15:08

Det var över ett år sen jag skrev något senast, och jag insåg att jag har nog kanske saknat det lite, att skriva av mig.  Sist jag skrev hade jag ont och ångest, och det håller i sig. Men ångesten är inte över högskoleprovet längre, utan över kursl...

Av Ämmäh - 28 april 2015 16:28

Senaste veckorna har jag antingen varit förkyld, haft mens, eller båda i kombination, kroppsvärken är verkligen i sitt ässe! Det känns inte helt okej faktiskt, men det är väl bara att stå ut och ta till alla huskurer som finns.  Försöker hitta det ...

Av Ämmäh - 6 mars 2015 00:30

Jag vill ha fler dagar som idag. Frukost innan tio efter att ha vaknat av mig själv, ut och promenera i solen, inse att ångesten är näst intill obefintlig idag, komma in och äta lunch vid typ halv två, träna programmet jag fått av sjukgymnasten, du...

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Blogkeen

muppetdoll

Ovido - Quiz & Flashcards