Direktlänk till inlägg 21 februari 2011

Väsksittare

Av Ämmäh - 21 februari 2011 18:58

Dom flesta har råkat ut för dom, även dom som själva är en. Dom så kallade "väsksittarna".
Du sitter på bussen, platsen bredvid var tom, så du ställer din väska där. Två hållplatser senare hoppar det på någon, oftast en äldre person, och spanar in platsen bredvid dig, för du ser ju inte så farlig ut. Personen i fråga ser att det tydligt ligger en väska på sätet. I dom fall du ser att en person ska sätta sig bredvid tar du självklart undan väskan. Det är rent hyffs. Men dessa "väsksittare" har inget hyffs. Dom kan inte artigt fråga om platsen är ledig/be dig flytta väskan, utan dom gör det som get dom deras namn; dom sätter sig rakt på väskan utan någon som helst hänsyn till att du eventuellt har en dator i den som kan gå sönder av att man sätter sig på den. Eller att du eventuellt har något jätteviktigt pappersarbete som knölas eller till och med går sönder för att dessa idioter inte kan vanligt hyffs. Om dom mot förmodan inte märkt att det ligger en väska på sätet och sätter sig på den av misstag så reser dom sig inte heller upp, utan sitter kvar, på väskan. Om du då drar i din väska för att en främmande människa inte ska sitta och fisa på den så blänger dom argt på dig, som om det vore du som gjort fel!
Så, vad tycker vi om dessa väsksittare? Förtjänar dom att slängas av bussen?
Ja
!
Förtjänar dom att slängas av bussen gång på gång tills dom lär sig att man inte sätter sig på andras väskor, utan snällt ber en att flytta åp väskan?
Ja
!

Såg en stackars tjej råka ut för en sur tantväsksittare på bussen idag. Nästan den värsta sorten.
Vi måste enas mot dessa hemska varelser!
Är du med mig?

 
 
Ananaspaj

Ananaspaj

21 februari 2011 22:45

Åh jag hatar när det händer! Jag är med dig! :)

http://sumogiraffe.blogspot.com

Ämmäh

22 februari 2011 22:46

Tack!
Let's samla en armé och störta dessa hemska varelser!

 
Ingen bild

Alexander

24 februari 2011 17:27

tycker väsksittare gör helt rätt, iom att väskan ska ha flyttat på sig innan jag är där tycker jag.
Det är helt okej att ha väskan på sittplatsen, tills bussen hämtar upp folk, då kan man flytta på den. Jag har verkligen ingen som helst respekt för de som har kvar väskan där och ja, jag kan sätta mig på den om det så ska vara. Jag ska inte behöva BE om en plats på en BUSS.

Ämmäh

24 februari 2011 20:25

Så är inte alla så jätteuppmärksamma.
Är man helt off i sin egen värld (vilket många jag känner, inklusive jag själv är) så märker man inte alltid att det går på folk.
Och det händer även att folk bara går förbi en. Och har man då flyttat på väskan kanske man ställer tillbaka den, för ingen har ju satt sig där. Sen går fanskapet tillbaka och sätter sig på väskan! Man har ju ingen chans att flytta på den om någon kommer bakifrån, det ser man ju inte!
Samma sak om man åker baklänges. Ingen har ögon i nacken.

 
Ingen bild

Alexander

24 februari 2011 20:28

sitter man baklänges borde man, om man inte e helt off, märka att det går på folk och därmed kan man flytta
men om det går förbi någon som sen kommer och sätter sig... måste ju vara enbart för att djävlas D:

Ämmäh

25 februari 2011 09:06

Men är man helt off så märker man det inte. Är man i sin egen lilla värld och tittar ut genom fönstret och kön går åt andra hållet så märker man ju inte att det kommer folk.
Och det kan även vara för att det inte finns plats längre bak, men det märker man ju inte heller.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ämmäh - 11 november 2016 09:56

Imorse var jag glad trots att klockan ringde tjugo över sex. Äntligen var de två dygnen man måste vara hemma efter magsjuka över och jag skulle tillbaka till praktiken. Så taggad! När jag väntade på bussen började jag känna av kroppen, men tänkte att...

Av Ämmäh - 9 november 2016 21:33

Termin tre på ämneslärarprogrammet på Göteborgs universitet innehåller en praktikperiod på en månad. Denna har just börjat, och dag två får jag självklart magsjuka, så igår kväll ville jag bara dö för magen var så urfuckad. Jag tillhör dock sorten so...

Av Ämmäh - 13 oktober 2016 15:08

Det var över ett år sen jag skrev något senast, och jag insåg att jag har nog kanske saknat det lite, att skriva av mig.  Sist jag skrev hade jag ont och ångest, och det håller i sig. Men ångesten är inte över högskoleprovet längre, utan över kursl...

Av Ämmäh - 28 april 2015 16:28

Senaste veckorna har jag antingen varit förkyld, haft mens, eller båda i kombination, kroppsvärken är verkligen i sitt ässe! Det känns inte helt okej faktiskt, men det är väl bara att stå ut och ta till alla huskurer som finns.  Försöker hitta det ...

Av Ämmäh - 6 mars 2015 00:30

Jag vill ha fler dagar som idag. Frukost innan tio efter att ha vaknat av mig själv, ut och promenera i solen, inse att ångesten är näst intill obefintlig idag, komma in och äta lunch vid typ halv två, träna programmet jag fått av sjukgymnasten, du...

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Blogkeen

muppetdoll

Ovido - Quiz & Flashcards