Alla inlägg under oktober 2011

Av Ämmäh - 12 oktober 2011 11:04

Min systers underbara hund finns snart inte hos oss längre.
Han har länge haft problem med sina höfter, och med vintern och kylan på gång så funkar det inte längre.
Caesar, du fick ett alldeles för kort liv, men du kunde inte haft en bättre matte.

Vi kommer sakna dig
Vila i frid 


     

Sitter här med tårar i ögonen. 
Kan inte förstå vad som faktiskt kommer hända.
Alla mina tankar gå till dig syster, jag finns här för dig.

Jag älskar dig. 

Av Ämmäh - 11 oktober 2011 22:52

Fuckfuckfuckfuckfuckfuckfuckfuckfuckfuckfuckfuckfu
ckfuckfuckfuckfuckfuckfuck

fuckfuckfuckfuckfuckfuckfuckfuckfuckfuckfuckfuckfu
ckfuckfuckfuckfuckfuckfuck

fuckfuckfuckfuckfuckfuckfuckfuckfuckfuckfuckfuckfu
ckfuckfuckfuckfuckfuckfuck

fuckfuckfuckfuckfuckfuckfuckfuckfuckfuckfuckfuckfu
ckfuckfuckfuckfuckfuckfuck

Av Ämmäh - 9 oktober 2011 21:29

Sitter och ser på en serie jag tänkt se ett tag. United States Of Tara heter den. Handlar om en kvinna med multipla personligheter och om hur hennes situation påverkar hennes familj. 
Hon är sig själv, Tara, en vanlig mamma som bara vill som familj väl
Hon är också femtonåren T som är som en vanlig tonårstjej. Typ. Väldigt rebellisk.
Hon är inte bara kvinnor, utan har också en personlighet vid namn Buck, en... Jag vet inte hur jag ska förklara honom. Väldigt "manlig". Typ bonnig skulle man kunna säga.
Sen har vi Alice. Henne har jag inte sett så mycket av än, då jag bara är på avsnitt nummer två, men än så länge tycker jag inte riktigt om henne.


Jag tycker att Toni Collette lyckas väldigt bra med att vara alla olika roller. Ett klädbyte så är hon en helt annan person. Inte ens det, hon blinkar till, byter tonläge lite grann, så förstår man att nu är hon en annan person. Helt rätt skådespelerska för Tara. (Och för T, Buck och Alice. Haha.)


Tycker serien verkar intressant och tänkte se åtminstone hela första säsongen, förmodligen alla andra säsonger också om det kommer ut/finns, inte kollat upp det än.


Från vänster; Buck, Alice, Tara, T   

Av Ämmäh - 9 oktober 2011 00:11

Helt underbar helg med underbara UNFare.
Lägret pågår till imorgon, men jag är sjuk så for hem.
Säger godnatt med en av favoriterna av Dia Psalma


 

Av Ämmäh - 7 oktober 2011 21:14

Sitter på en fatboy i vår lilla UNFlokal.
Är på ett så kallat "superhjälteläger" som en kompis har arrangerat. De andra är ute på äventyr och räddar någon från något. Jag lagar mat, så jag sitter här och lyssnar lite på Dia Psalma istället.
Snart är dom väl tillbaka, och då ska vi ha disco en trappa upp i Sveasalen. Känns relativt taggat.
Var mest taggad på att bara sitta med mamma och se Idol ikväll, men så blev det inte. Får se på tv4play någon annan dag istället.

Nu är det bara tre veckor innan jag far till Göteborg och får träffa pojke igen!



Just nu är det denna som rullar i mina dåliga datorhögtalare

 

Av Ämmäh - 6 oktober 2011 22:10

Sitter i sängen och har nyss målat naglarna. Experimenterade med färger och det blev lite kaotiskt, men helt okejsnyggt.
Syster sitter och virkar en blob bunny till mig som jag ska ha som mobilsmycke, kommer äga.
Vi sitter och lyssnar på Soja, och dom är helt okejmysiga att lyssna på. Reggae är mys.

Idag bestämde jag, Nicole och Nina oss för att fram till lovet ska vi inte äta sötsaker. Det enda som är accepterat är hembakt fikabröd, allt annat ska vi undvika. Om jag lyckas så länge ska jag sen utöka det till jul. Sen eventuellt börja med allt fikabröd igen, men helt ha slutat äta godis och sånt. Kommer säkert gå åt helvete, men man kan alltid försöka.


Soja – True Love

Av Ämmäh - 4 oktober 2011 23:28

Helgen i Lycksele var lyckad.
Min förkylning blev galet mycket värre natten till lördag och sängarna och kuddarna var inte bra för dålig rygg och nacke. Men att spela i orkester är verkligen kul.
På lördagens konsert var det kanske 60-70 pers och kollade. På söndagens konsert i Storuman var vi fler på scenen än i publiken vilket var lite kul, men det gick bra ändå. Väldigt mysiga låtar var det i alla fall. 
På bussen hem satt jag och pratade med pojke en stund, mycket mysigt. Har svårt för att prata i telefon i vanliga fall, men inte med honom. Det känns bra.
I alla fall, vi började prata om Dia Psalma som kör sista turnén nu. Jag laddade ner det albumet dom kör mest från  och har nu återfunnit min kärlek till dom. Så underbar musik. Och texterna får en verkligen att tänka till. Bara att jag eventuellet, möjligtvis, kanske, om jag har tur kan fara ner i landet och se dom med pojke gör mig väldigt lycklig. Hoppas jag kan spara ihop tillräckligt till det.
Slänger in den första låten jag någonsin hörde med dom. Så sorglig text, men värd att tänka på.

 

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Blogkeen

muppetdoll

Ovido - Quiz & Flashcards