Alla inlägg den 3 mars 2011

Av Ämmäh - 3 mars 2011 21:47

Vi får instuderingsfrågor till ett teoretiskt prov i musikteori.
En av frågorna är "Vad är det för speciellt med Red Hot Chili Peppers Californication?"
Min reaktion var "men.. vafaan..?" Visade sig att den är helt i mono *ja jag kommer med lite musikspråk* och det har vi inte ens gått igenom på lektionerna. Känns bara nästan värt at behöva kunna det till provet då! Eller inte.

Av Ämmäh - 3 mars 2011 21:06

Vi har en uppgift i historian som heter intervjua en äldre person. Jag bestämde mig för att intervjua min farfar då han levt ett väldigt intressant liv som yngst av tretton syskon och ute på landet. Så för att han skulle slippa vänta när jag satt och skrev ner allt han sa så tog jag med en inspelningsapparat som verkade funka. Bara det att när jag kom hem så fanns inte intervjun på en och en halv timme. Så det blir bara att ringa farmor imorgon så hon kan repetera allt farfar sagt, hon kan alla historier utantill. Och hon har mer tålamod med mig och kan hjälpa mig bättre än vad han kan, med att strukturera upp hur jag ska skriva och så vidare. tack och lov att man har en farmor som har jobbat på en tidning!

Så idag då. Skulle på ledarutbildning och tänkte att om jag är där ganska länge innan så kan jag sitta i lugn och ro och plugga ett tag. Plugga = titta på videos där dom förklarar saker. Men så hade jag lånat ut min datasladd och hade helt slut på batteri. Så satt i en och en halv timme innan vi började och gjorde ingenting. Tack och lov kom Sjöa och räddade mig från den värsta tristessen. Tack Sjöa!
Så nu ska jag plugga in det jag inte hann tidigare. Blargh. Prov imorn.
See yah.

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Blogkeen

muppetdoll

Ovido - Quiz & Flashcards