Alla inlägg den 23 april 2013

Av Ämmäh - 23 april 2013 16:04

Idag har det varit full rulle på jobbet. Det är Världsbokdagen idag, och självklart fixar vi i biblioteket något då!

För låg- och mellanstadiet hade vi en tipsrunda på tio bokrelaterade frågor. Den med flest rätt vinner en bok. En vinnare i lågstadiet och en i mellanstadiet. Så 48 boksugna elever har varit in här och hämtat penna och ett papper där dom skulle fylla i sina svar och sen lämnat dom. Det var en del jobbmed att rätta det där sen!

För högstadiet hade vi "gissa boken", där jag hade skrivit en liten beskrivning av en bok och den som gissade rätt fick boken. Om flera gissade rätt blev det lottning, samma sak med tipsrundan, var det flera som hade flest rätt så lottade vi.

Barnen verkade uppskatta det hela, så blir inte förvånad om något liknande görs nästa år också.
Hon som vann på högstadiet blev jätteglad när hon fick boken (Hungerspelen) så det var lyckat där med.

Jag har haft en händelserik dag, så känner att jag har absolut ingenting att klaga på. Fast det har jag ju å andra sidan aldrig annars eller, har bara hänt lite mer idag än i normala fall.

Nu ska jag göra det sista som behövs innan jag slutar om 20 min.


 

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Blogkeen

muppetdoll

Ovido - Quiz & Flashcards