Alla inlägg den 13 december 2011

Av Ämmäh - 13 december 2011 16:46

Idag var det lucia och jag ver med i skolans luciatåg. Och det var inte ett litet luciatåg. Fyra musikklasser och så pluskören så vi var ganska många. Typ 150 pers.

Det var två tåg då det var många som skulle kolla och alla inte får plats i Valhalla samtidigt. 
I alla fall, det var att vara på skolan, ombytt och klar att sjunga upp klockan sju imorse. Vi hade under båda föreställningarna lärare beredda med vattenhinkar och handdukar och så ifall olyckan skulle vara framme med tanke på så mycket ljus vi hade. Sen så blev det ju rätt syrefattigt också, så det var dom också där för, att rädda dom som höll på att svimma/svimmade, och det var väl tur, för det hände!
Under första var dom fyra, eller fler kanske... höll inte räkningen, men såg själv två och hörde en duns... Och under andra hörde jag ryktas om femton. Stod själv och vinglade lite, men då jag har lite luciatågsvana från grundskolan kan jag tricken för att hålla mig vaken. Är lite för envis också för att däcka.
Men det blev två fina tåg ändå och jag är så glad att jag fick chansen att gå i år.

Och är verkligen överlycklig att min pykologilärare är förstående. Hon sa att vi som var med i luciatåget inte behöver komma och göra provet idag, vi får göra det på fredag istället då vi förmodligen är väldigt trötta och utmattade efter en så lång dag. Och tur det, för jag höll på att somna så fort jag satte mig ner hos frisören (syster skulle klippa sig).

Men! Nu ska jag ägna mig åt min nyklippta systeryster.
Slänger in en bild på oss två som tärnor och en video på tåget.
Det är slutet på "Sankta lucia" sen kommer "Goder morgon i denna sal" 
Bilden är usel men ljudkvalitén är helt okej.

Enjoy!





   

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Blogkeen

muppetdoll

Ovido - Quiz & Flashcards