Alla inlägg den 12 november 2012

Av Ämmäh - 12 november 2012 23:30

Imorse ställde jag mig och gjorde en rejäl fruktsallad. Bara för att det är extremt gott och nyttigare än godis.
Använde mig av 

Ananas

Nätmelon

Gröna vindruvor

Clementiner

Åt en skål direkt och toppade med lite russin och vaniljyoghurt. Mums!

Ikväll när min moder for och handlade så köpte hon bananer, så i skålen jag fixade i ordning nu på kvällen skar jag ner lite banan också. Hittade en hallon/blåbär-blandning i kylen, blandade ner lite sånt också. Så självklart, russin och yoghurt igen. Ännu mer mums! Det är så fräscht och gott med frukt.
Och nej, jag har varken äpplen eller päron eller kiwi i, av den enkla anledningen att jag inte riktigt tål dom frukterna. Tyvärr. Jag älskar dom allihopa, men kan inte äta i för stora mängder, då blir det kaos i min kropp och det vill jag inte.

Känner jag mig själv rätt kommer denna stora laddning fruktsallad vara slut imorgon mitt på dagen någon gång. Lär inte orka laga någon annan mat när det liks finns.

Men nu ska jag spela en LoL-match innan jag lägger mig.


 

Av Ämmäh - 12 november 2012 15:27

Day 92 - Something wierd in your house

 

Hm... Skulle väl inte påstå att vi har något konstigt i huset... Det konstigaste i det här huset är dom som bor i det, haha. Vi kör på det. 

 

 

 

Jag insåg just att vi har inga nya bilder på hela familjen. Detta var den nyaste jag hittade, och det är julen för sju år sen.

Aja, där är vi i alla fall. Det konstigaste i det här huset, dess invånare.

Av Ämmäh - 12 november 2012 12:33

Sitter här och är galet irriterad på kommunen. Fick just ett samtal från där jag jobbade för någon månad sen och där jag nu sökt ett ungdomsjobb, för ingen har hört av sig och det börjar vara dags att börja jobba snart. Jag får höra att rektorn på den skolan fick namnen på dom som sökt i onsdags och har börjat kalla till intervjuer. Men mitt namn fanns inte med. Hon har till och med frågat efter var min ansökan tagit vägen.
Jag vet att dom vill ha tillbaka mig. Det har dom sagt. Jag kan redan jobbet, jag jobbar bra och jag kommer bra överens med den övriga personalen. Jag skulle bara behöva börja där jag slutade och behöver ingen inskolning då jag redan har stenkoll på vad som behöver göras och hur jag gör det. 
Nu sitter jag och väntar på att rekryteringsmänniskorna på kommunen ska komma tillbaka från lunch och se vad som har hänt. För jag har fått bekräftelsebrev på min ansökan och allt, jag borde få ett samtal när som helst om åtminstone en intervju, på en av dom två skolor jag sökt på. Rektorn ska också ringa och fråga var jag tog vägen. Hon vill ju ha tillbaka mig på jobbet. Är nästan tveksam till att det skulle bli så mycket intervjer om hon hade haft med mitt namn där. 

Jag blir så arg när det blir så här!! Jag känner mig utelämnad och ignorerad, fast det egentligen kan vara så enkelt att mitt namn fallit bort. Jag känner för att slå någon. Men det är nog ingen bra idé. Jag går och dricker en kopp te istället, och hittar på något att göra dom fyrtio minuter som är kvar tills dom kommer från lunch. 


Skål


 


 


Av Ämmäh - 12 november 2012 04:21

Och fortfarande vaken. Vad hände? Spelade LoL, men den matchen var slut vid två... Nu sitter jag och tittar på sånt här;



Känner att det börjar bli dags att sova kanske? Bra plan. Men en liten stund till på youtube bara. Heh.




Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Blogkeen

muppetdoll

Ovido - Quiz & Flashcards