Direktlänk till inlägg 3 december 2012

AT

Av Ämmäh - 3 december 2012 21:21

Ensembleredovisningen på Midgård var helt underbar, älskar den skolan. Min bror var oerhört duktig, jag är så stolt!


Idag tog jag då en liten resa bort till vårdcentralen på lunchen (of 45 minuter utöver det men det jobbar vi igen) för att träffa en arbetsterapeut. Jag har haft ont i min tumled i ungefär två månader och nu har jag äntligen fått hjälp.

Jag har fått en sån här;


 

Den ger stöd så min tumme inte vrider sig nästan ur led och underlättar i mitt arbete. Men också när jag lyfter saker hemma. Så numera ska jag ha en sån här på mig när jag ska lyfta saker! Och så ska jag fortsätta få nålar i tummen så hoppas jag på att det går över snart, är inte lite less på att behöva smörja med voltaren varje dag för att kunna ens existera. Glömmer jag bort det gör det ont bara att röra tummen, även om jag inte lyfter. Under en period var det så illa att jag inte kunde göra något alls utom att typ ligga i soffan och se på film, för ananrs rörde tummen på sig och det gjorde galet ont. 
Så! Nu ska det bli bättre!!
Har varit på jobbet i två veckor och en dag nu och det går så underbart bra. Blev klar med fixningen av böckerna i torsdags (fixa så det är korrekt streckkod på alla, förra gången funkade inte scannern som den skulle...) så nu gör jag inte så mycket mer än läser på dagarna. Har kommit fram till att jag kan plugga på jobbet när det inte är några elever i biblioteket så borde hinna in med uppgiften i tid. 

Drack just en kopp varm choklad, åt lussebulle och såg dagens avsnitt av julkalendern. Småsaker som gör dagen så underbar.


Nu ska jag snart sova lite så jag orkar plugga klart imorn, tänkte göra så mycket som möjligt av den slutliga uppgiften på jobbet imorn.


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ämmäh - 11 november 2016 09:56

Imorse var jag glad trots att klockan ringde tjugo över sex. Äntligen var de två dygnen man måste vara hemma efter magsjuka över och jag skulle tillbaka till praktiken. Så taggad! När jag väntade på bussen började jag känna av kroppen, men tänkte att...

Av Ämmäh - 9 november 2016 21:33

Termin tre på ämneslärarprogrammet på Göteborgs universitet innehåller en praktikperiod på en månad. Denna har just börjat, och dag två får jag självklart magsjuka, så igår kväll ville jag bara dö för magen var så urfuckad. Jag tillhör dock sorten so...

Av Ämmäh - 13 oktober 2016 15:08

Det var över ett år sen jag skrev något senast, och jag insåg att jag har nog kanske saknat det lite, att skriva av mig.  Sist jag skrev hade jag ont och ångest, och det håller i sig. Men ångesten är inte över högskoleprovet längre, utan över kursl...

Av Ämmäh - 28 april 2015 16:28

Senaste veckorna har jag antingen varit förkyld, haft mens, eller båda i kombination, kroppsvärken är verkligen i sitt ässe! Det känns inte helt okej faktiskt, men det är väl bara att stå ut och ta till alla huskurer som finns.  Försöker hitta det ...

Av Ämmäh - 6 mars 2015 00:30

Jag vill ha fler dagar som idag. Frukost innan tio efter att ha vaknat av mig själv, ut och promenera i solen, inse att ångesten är näst intill obefintlig idag, komma in och äta lunch vid typ halv två, träna programmet jag fått av sjukgymnasten, du...

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Blogkeen

muppetdoll

Ovido - Quiz & Flashcards