Direktlänk till inlägg 25 april 2013

Nu blir det krig

Av Ämmäh - 25 april 2013 14:00

Igår tog min bror körkort.

Grattis, bror!

Så nu är vi då fyra stycken med körkort hemma, och inga fler som ska övningsköra. Igårkväll åkte jag för första gången ensam med min bror och det var han, och inte jag, som körde. Det var ovant, men han är duktig så det var ju aldrig någon fara.

Jag har känslan av att det blir små krig hemma nu, om vem som ska ha bilen. Med mamma och pappa är det lugnt, dom far som aldrig någonstans, speciellt inte på helgerna. Men om jag och bror ska iväg samtidigt så måste vi numera komma fram till vem som skjutsar vem. Hittills har det juv arit jag som skjutsar honom till var han nu ska och sen har jag bilen, men nu.... Aja, det där kommer nog lösa sig till det bästa!



On another note..
Kommunal hotar med strejk. Så på måndag har vi eventuellt varken loklvårdare eller personal i skolbespisningen. Jag blir inte förvånad om det är så det blir. Vi är inte så slarviga här, men av hygienskäl lär inte skolan kunna hålla öppet mer än ett par dagar. Så, vad ska man göra om dagarna om det blir strejk? Känner inte att jag kan sitta och se serier hela dagarna. Kan läsa ut 50 shades-serien. Lär nog baka gaaanska mycket bröd, och får eventuellt ett kliniskt rent rum, haha. Det är ju inte som att jag kan jobba så mycket hemifrån. Så, nästa vecka blir nog halvvecka, om dom itne ångrar sig om strejken. Woopwoop?


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ämmäh - 11 november 2016 09:56

Imorse var jag glad trots att klockan ringde tjugo över sex. Äntligen var de två dygnen man måste vara hemma efter magsjuka över och jag skulle tillbaka till praktiken. Så taggad! När jag väntade på bussen började jag känna av kroppen, men tänkte att...

Av Ämmäh - 9 november 2016 21:33

Termin tre på ämneslärarprogrammet på Göteborgs universitet innehåller en praktikperiod på en månad. Denna har just börjat, och dag två får jag självklart magsjuka, så igår kväll ville jag bara dö för magen var så urfuckad. Jag tillhör dock sorten so...

Av Ämmäh - 13 oktober 2016 15:08

Det var över ett år sen jag skrev något senast, och jag insåg att jag har nog kanske saknat det lite, att skriva av mig.  Sist jag skrev hade jag ont och ångest, och det håller i sig. Men ångesten är inte över högskoleprovet längre, utan över kursl...

Av Ämmäh - 28 april 2015 16:28

Senaste veckorna har jag antingen varit förkyld, haft mens, eller båda i kombination, kroppsvärken är verkligen i sitt ässe! Det känns inte helt okej faktiskt, men det är väl bara att stå ut och ta till alla huskurer som finns.  Försöker hitta det ...

Av Ämmäh - 6 mars 2015 00:30

Jag vill ha fler dagar som idag. Frukost innan tio efter att ha vaknat av mig själv, ut och promenera i solen, inse att ångesten är näst intill obefintlig idag, komma in och äta lunch vid typ halv två, träna programmet jag fått av sjukgymnasten, du...

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Blogkeen

muppetdoll

Ovido - Quiz & Flashcards