Alla inlägg under november 2011

Av Ämmäh - 11 november 2011 14:01

Grattis till underbaraste Nicole och Sebbe som förlovade sig idag, 11-11-11!


   



Jag är kär i eran kärlek
Älskar er <3 

Av Ämmäh - 11 november 2011 13:23

Ringde nu, inspelat meddelande.... Dom sku ringa upp om en halvtimme
Usch, kommer sitta som på nålar fram till dess ;___; 

Av Ämmäh - 11 november 2011 13:00

Jag har så länge jag kan minnas haft dålig balans. På det har även tillkommit konstant yrsel och lätt illamående. Det är oftast inte så farligt, jag kan leva ett vanligt liv, men ibland blir jag liggandes jätte yr och mår jättedåligt. Det går över på upp tolv timmar kanske, men dom tolv timmarna är ett helvete.
Jag har tänkt att ringa vårdcentralen och lägga upp min teori om att det kanske är fel på kristallerna i örat, där balanssinnet sitter. Det ksulle mycket väl kunna vara anledningen. Men då jag avskyr att prata i telefon med främlingar så har jag bara skjutit det framför mig.

Nu har jag gått och fått en förkylning. Men den är värre än vanligt och det kan vara mykoplasmagrejen som går nu. Min stackars vän Jojje hade fått det så det är en möjlighet att även jag har det. Om man inte gör något åt det kan det bli en lunginflammation, och det kändes väldigt jobbigt då vi snart ska in i valhalla med föreställningen vi sätter upp med skolan.

Detta resulterar i att jag måste ringa vårdcentralen. Jag sitter här och skriver detta bara för att få skjuta upp det ännu lite till. Vill verkligen inte, men måste. Usch.
Aja, ska väl sluta vara en mes nu.


Bilden har inget med inlägget att göra   

Av Ämmäh - 9 november 2011 21:28

Ligger fortfarande hemma, har dock haft ett par feberfria perioder under dagen så det går framåt! Har jag tur tar jag mig till skolan på fredag *håller tummarna*. 

Nu tänkte jag mysa ner mig i sängen med en kopp te, eventuellt en tunnbrödmacka (mamma har bakat, yeeey!) och se på Despicable me. Så underbar film!


Man kan inte tröttna på denna lilla tös


Så off to the kitchen and make some tea 
Bye 

Av Ämmäh - 8 november 2011 20:50

När jag kom hem från Jojje i söndags kände jag mig lite hängig, men tänkte inte så mycket på det. Konstant förkylning är en del av min vardag.
For till skolan igår trots att jag kände mig hemsk, men förkylning räknas inte som sjukdom. Dumt enligt mig.
Hela dagen mådde jag dåligt och var yr. Hade ont i varenda led i hela kroppen, hade problem att stå upp ens i fem minuter.
När jag äntligen var smart nog att fara hem så gick jag och satte mig i soffan, frös så drog en filt över mig. Fortfarande yrsel så fort jag var mer upprätt än liggande. 
Mina föräldrar kom hem och tyckte jag såg eländig ut. Pappa kände på pannan och sa att jag hade feber. Det visste jag redan, det kändes i hela kroppen. Bestämde mig för att kolla hur mycket. 38,8. Så hög feber har jag inte haft sen jag svimmade förra vintern. Det förklarade yrseln och värken jag haft hela dagen.
Så idag fick jag vara hemma. Blir hemma imorgon också. Förhoppningsvis är det inte mykoplasmasaken som tydligen går som en epidemi just nu. Är det det så kan det bli lunginflammation och det kändes väldigt jobbigt.
Måste bli frisk tills megahelgen! Och den är nästa helg. Håller tummarna för att vara frisk till dess, annars lär det ta ett tag innan jag får träffa pojke igen, och det kändes jobbigt.
Aja. Se på film och slå ihjäl lite tid.

Bye. 

Av Ämmäh - 6 november 2011 18:42

For till Jojjäh igårkväll för vi skulle spela Little Big Planet (ja vi är lite av nördar när det gäller det spelet). 
Hon hade pratat om att det hade kommit en tvåa och att hon skulle önska sig den i julklapp av sin pojkvän.
När jag kom dit och vi sätter igång spelet är det inte som det brukar vara. Det var tvåan!
Verkligen asroligt spel! så vi har spelat Little Big Planet 2 hela natten och morgonen, mycket mysigt :3


Av Ämmäh - 5 november 2011 01:51

Fjorton timmar sittandes på tåg. Aj i ryggen.

Mellanstadiedisco i Skene.
Skräckläger för Junis någonstans utanför Göteborg.
Wendelsbergs folkhögskola.

Ljusmanifestation för narkotikans offer.

Frukost på sängen.
Massor av mys.
Världens bästa pojkvän.

Hade jag haft råd hade jag hoppat över tåget hem i torsdags och åkt ikväll (lördag) istället. 


Fick ganska mycket mer blod på mig efter bilden tagits. Fel som slängde smink på mig.



Freddie, pojkes bror. Bilden gör honom verkligen inte rättvisa. Han var jätteläskig.


Ljusmanifestationen. Galet vackert.


Fel (pojkes andra bror) och min underbara karl leker vid en staty. Fel till vänster, pojke till höger.



Dåliga mobilbilder, i know, men det är tyvärr den enda kamera jag äger för tillfället.
Tack för en underbar vecka <3

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11 12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Blogkeen

muppetdoll

Ovido - Quiz & Flashcards