Alla inlägg den 16 januari 2012

Av Ämmäh - 16 januari 2012 18:32

Har länge varit intresserad av att tatuera mig, och nu rä jag snart nitton och då är det dags.
Jag pratade för ett tag sen med min vän Stina, och vi har funderat på exakt samma sak, så vi tyckte det skulle vara kul att tatuera oss samtidigt, och då hon fyller arton två dagar efter min nittonårsdag så kör vi då. Det blir då denna;


   


Det är tecknet för väduren som vi båda då är. Vi tyckte det var så kul att båda tänkt göra den och att vi båda tänkt samma placering (insidan av vänster handled) så vi bestämde oss för att göra dom samtidigt.
Jag tänkte i samma veva tatuera min andra handled där jag tänkte ha tecknet för dödsrelikerna från Harry Potter.


      


Det har varit en stor del av min uppväxt och jag känner att det har en betydelse för mig, så jag ska göra den.


Har även funderat väldigt mycket på en text. Har velat göra en textrad för jag tycker att det är så fint, och har verkligen funderat så mycket fram och tillbaka på både vad för text och vilken placering man skulle kunna ha. Jag tror jag hittade själva texten idag.

No one can tell you who you are

Det är ett citat ur en låt och det känns verkligen som att det beskriver mig. Jag går min egen väg och vägrar låta andra berätta för mig hur jag ska vara. Men vad ska man ha för placering på den tro? Får fundera ordentligt på det.
Men då det är en relativt ny idé och så, så ska jag låta den sjunka in ett tag så den kanske inte blir i samma veva som dom andra.

Sen har jag en planerad på utsidan av höger smalben som ska gå ner och ut lite på foten som ska vara körsbärsblom och där ska även mitt födelsedatum stå med kanji, den ska min finaste syster få designa.


 


Har funderat på vingar på ryggen också, men dom kommer få vänta ett tag, den idén måste få ligga och gro ett tag till innan jag bestämmer mig för den blir jag tveksam till då och då så vi får se hur det blir med det.
Men det är så vackert!


   

Blir isåfall min fina Jojje som designar dom. Kan bli denna verionen som bilden, men också en mindre oc mer "demonisk" version. Vi får se. Det är i alla fall ett år bort för en sån tatuering behöver betänketid.


Inser nu att jag har en del planerade och att det kommer bli väldigt dyrt... Tur att man fått jobb!
Nu ska jag sätta mig och laga strumpbyxor, fattar inte varför dom går sönder så fort. 

Av Ämmäh - 16 januari 2012 16:36


Denna låt måste jag säga att jag tycker är underbar.
Vi hade kickoff inför hiphop-projektet med Cleo (hon med blå sak) och med Mofeta som är en av dom som gjort denna;




Känner att jag kommer lyssna ganska mycket på sånhär musik nu. Den är som så stark i uttrycket. Det känns så rätt för tillfället.

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Blogkeen

muppetdoll

Ovido - Quiz & Flashcards