Alla inlägg under januari 2012

Av Ämmäh - 29 januari 2012 22:38

Min underbaraste Anneli kom över igårkväll och höll mig sällskap. Hon tyckte inte jag skulle sova ensam. 

Vi satt och pratade och pratade och myste och pratade lite till. Om allt och inget. Kände verkligen att jag behövde det. Någon som bara kom över. 
Tack ni som sagt att bara jag säger till så kommer ni, men jag vill inte vara till besvär. Jag är en sån person. Jag säger inte till. 
Anneli och jag har känt varandra i cirka fem år nu, om jag minns rätt. Vi har inte träffats så jättemycket det senaste året, men med en äkta vän så gör det inget. Man ställer upp för varandra ändå. Jag räknar henne verkligen till en av mina absolut närmsta vänner. Jag känner att jag kan berätta allt för henne.
När hon liks var här så pratade vi lite om vad som händer framöver. Hon fyller arton och när hon gör det vill hon hemifrån så fort som möjligt, så vi ska försöka fixa så hon kan flytta in här. Sen ska hon med till stugan på sportlovet.
Så kommer vi troligast ha hela sommaren ihop också, det kommer bli helt underbart! Känner att jag är taggad på livet igen.


     



Bild 1; En bild på Anneli från jag kommer inte ihåg när, det är ett tag sen. Kanske ett år tillbaka?
Bild 2; 2009 tror jag det är, vi två hemma hos mig

Bild 3; En bild från natten

Bild 4; En underbar dag och natt hos Anneli, vi hade tränat och sen for vi till henne. Själva bilden är från en brygga vid nydala och vi sjöng och levde rövare tills det blev så mörkt att vi blev rädda för våldtäktsmän. Har även lagt in en liten text på den som jag verkligen tycker stämmer in på henne. Älskar dig Anneli!


Snodde ett par bilder från hennes blogg;

http://annelipersson.bloggplatsen.se/ 

Av Ämmäh - 28 januari 2012 18:18

Sitter här med henna i håret.

Medan jag färgade kom jag fram till att det här med att inte äta verkligen inte är något för mig. Bara den lilla ansträngningen att färga håret fick mig att må illa av utmattning. Slut med såna dumheter. Nu äter jag middag ikväll och sen fortsätter vi på den banan. Struntar i att aptiten och hungern fortfarande inte är där, kroppen lider och det ska den fan i mig inte behöva göra bara för att jag är dum i huvudet. 

Medan jag stod där och la färg i mitt hår så fick jag lite tid att fundera. 
Tänkte ett tag på att köra stenhårt på escapism, men kände att det kommer bara vända och bita mig i arslet sennare, så jag ångrade mig. Bättre att fundera nu när jag är ledig och har tid och sen get on with my life as usual så att säga.

Tänkte tillbaka på det fina. Första gången vi träffades. Första gången du var här. Första gången jag var där. Hur du såg på mig. Hur lycklig du såg ut. Hur varm jag blev inuti. Allt med dig är bara bra minnen, och det känns så skönt. Att man växer ifrån varandra är inget konstigt, och jag är glad att vi skiljdes som vänner. Du är en underbar person och jag skulle aldrig vilja ha dig helt ute ur mitt liv. 
Jag önskar jag kunde säga allt detta till dig direkt, men i tal har jag så svårt att hitta orden, det är så mycket lättare i skrift. Inte ens nu kan jag hitta alla ord jag egentligen vill säga dig.
Jag hoppas du läser detta och förstår varför jag inte ringer och säger allt det här. Du brukade läsa förut, kanske gör du det fortfarande, kanske inte. Jag vet inte. 

Tack för denna tid, du betyder fortfarande massor.

Av Ämmäh - 28 januari 2012 12:51

Maten för min del dom senaste 48 timmarna har bestått av;

Oräknade koppar te

En kopp varm choklad

Ett glas smoothie som pappa gjorde och tvingade i mig
En banan som min moder tvingade i mig


Har inte varit hungrig och inte haft någon aptit. 

Fortfarande ingen aptit, men nu börjar kroppen säga ifrån. Huvudvärk och svaghet överallt. Hur jag än sitter så gör det ont. Får nog tvinga i mig något. Lite grann i alla fall. Sen blir det nog te resten av dagen igen.


   


dukominteförbitrotsattduvarinneistan.jagbehövdedig
verkligen.

Av Ämmäh - 28 januari 2012 03:20

Denna underbara kvinna.
Hon får mig att dra på smilgroparna trots att jag egentligen inte är på särskilt bra humör. Denna musikvideon är väldigt kul måste jag få säga.


 

.

Av Ämmäh - 26 januari 2012 23:42

 

<3

Av Ämmäh - 25 januari 2012 19:54

 
Av Ämmäh - 24 januari 2012 23:08

Jag vill börja med att säga grattis till min underbara moder som fyller år idag. Grattis mamma, jag älskar dig!



Sen så vill jag visa det här klippet som jag nyss fick skickat till mig. Bara titta på det. Så stark människa. Min nya idol.


 

Av Ämmäh - 22 januari 2012 19:09

Idag har hon varit duktig.
Vaknade i vettig tid. Åt en vettig frukost. Duschade och tvättade dreadsen med mitt nya dreadschampoo, helt underbart är det, mycket bra köp. Denise kom över, blekte håret och klippte luggen på henne. Gjorde naturkunskapsläxan. Den ska inte in förrän på torsdag så det känns väldigt bra. En fråga förstod jag inte, men bara en och det tycker jag är bra med tanke på att jag var sjuk då han gick igenom allt som vi fick läxa på och inte har lagt ut något alls på fronter. Så får fråga honom om det på torsdag.
Har hunnit tvätta också. Så ska gå och hänga dom kläderna nu, slänga in en maskin till och sen tänkte jag städa lite också. Kanske. Kan hamna i fosterställning med ångest i sängen också. Det märker vi. 
Men det känns bra att ha haft en produktiv dag/helg. Var ju på både jobbet och skolan igår och fick en del gjort så det är bra. 
Imorgon är det skola och jobb igen. Ska träffa Hanna en stund också där emellan, så det är bra. Det lyfter nog dagen litegrann.


 

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Blogkeen

muppetdoll

Ovido - Quiz & Flashcards