Alla inlägg den 5 oktober 2012

Av Ämmäh - 5 oktober 2012 23:45

Day 54 - A picture of the one thing you would bring if you were stranded on a deserted island.

 

Hm... Tough one. 

Men nu ska vi se. 
Om jag blir strandad på en öde ö, så antar jag att skeppet jag reste med sjunkit, right? Såå... Då om jag flyter i land på en ö så måste ju, rent logiskt, även lite andra grejer flyta i land. Så jag skulle säkert ha något att kanske fixa skydd för natten av och liknande. 

 

Jag vet! Jag utgår från att jag var assistent i köket när mitt skepp skönk och då skulle jag ta med denna;

 

 

 

Kan jag bara ta med en enda grej som jag bestämmer att "denna måste jag ha!" så blir det en vass kniv. Min älskade iPod blir tyvärr lämnad, för hur ensam och deppig jag än känner mig utan musik, så överlever jag utan den. Kan ju alltid sjunga själv om det skulle vara så!
Men en kniv är rent livsnödvändigt. Man ska skära av saker när man bygger ett skydd, man kanske måste skydda sig, jaga... Allt det där. En yxa kanske är smartare egentligen men... En kniv är mer lätthanterad!

Av Ämmäh - 5 oktober 2012 18:00

Jag tycker bilar ser så mycket trevligare ut när det regnar. Jag menar, vindrutetorkarna! Är det bara jag som tänker på att det ser ut som att bilarna vinkar till varandra?
"Hejhej, hur är läget idag?"
"Jotack, det funkar, själv?"

"Jo det knallar och går! Vått väder vi har idag!"


Ja, något sånt låter det i mitt huvud på väg till och från jobbet när det regnar. Haha, vackert. 


Bjuder på någon korvig bild tagen i Photobooth


 


Mwiii!!
Update på leder;
Min handled och tumled gör fortfarande ont. Tummen är till och med värre än tidigare. Ska köpa stödgrejs och voltaren imorn, tror nämligen jag fått en infektion där. Hallalujah!
Är dessutom förkyld, och som vanligt gör då varenda led i kroppen extra ont. Wiiiee jag älskar min kropp! Fast nej. 


 

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Blogkeen

muppetdoll

Ovido - Quiz & Flashcards