Alla inlägg den 6 oktober 2012

Av Ämmäh - 6 oktober 2012 16:30

Är alldeles snart på väg till min faster, vi ska på avskedsmiddag för min kusin som flyttar till Japan och sin fästmö denna månad. Det är kul och lite tråkigt på samma gång, man får inte träffa honom så ofta, men å andra sidan, vilket äventyr!! Jag skulle också vilja bo där någon gång. Om så bara för en liten stund, typ ett år eller så. Man kanske kan fara och hälsa på dom där borta i alla fall! Jag menar, jag läser ju japanske så lite förstår man ju i alla fall! Har velat åka dit sen sjuan nån gång.



Hmm... Börjat bli rundare i ansiktet igen, wiiiee..

Oförändrad tumled, fortfarande lika jävla ont så smörjt med voltaren och satt på bandaget igen. Dom hade ingen stödgrej på apoteket så får prata med sjukgymnasten min, men henne träffar ajg inte förrän på torsdag och ska lyfta böcker på måndag. Kul!


 


Av Ämmäh - 6 oktober 2012 15:15

Day 55 - A picture of the last movie you saw in theaters.

 

Detta är jättesvårt då jag näst intill aldrig ser på bio, tycker inte riktigt om det. Folk prasslar och hostar och pratar och sparkar en i ryggen. För att inte tala om att blir man kissnödig kan man inte pausa och gå på toa, utan man måste antingen hålla sig eller försöka ta sig ut på ett smidigt sätt, missa en del av filmen och sen ta sig tillbaka till sin plats på ett smidigt sätt. Så jag dricker aldrig något inom tre timmar då jag ska på bio, så blir yr istället. 
Kort sagt; bio är inte min grej riktigt. Att komma ihåg vad jag såg senast är ännu värre. 

Men! Jag tänker räkna 3D-bion på Liseberg, och då var det denna;

 

 

 

Det var jättekul, såg den med min lillkusin som aldrig hade sett 3D förut och hon var galet fascinerad! Och så var den lagom lång och jättesöt. 

Kom på nu att den senaste jag tror jag såg på bio, en vanlig typ två timmar lång film, det var nog Alice in Wonderland, den med Johnny Depp, Alan Rickman, Helena Bonham Carter och Anne Hathaway och ännu fler av mina favoriter. Den 3Dn var inget bra. Har en tendens att bli yr av det och så kändes det knappt någon skillnad förrän vid sluttexterna. Hmpf. Blev yr i onödan där alltså!

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Blogkeen

muppetdoll

Ovido - Quiz & Flashcards